kuzeyarinn
Kur’an’da ya da sahih hadislerde spesifik olarak “40.000 İhlas” okunmasına dair bir emir ya da teşvik bulunmaz. Bu sayı ve uygulama daha çok tasavvufi geleneklerde yer alır.
Bu tür uygulamalar, biat veya tarikat baskısı altında yapılıyorsa kişiyi yıpratabilir.
Bazı kişiler bunu neredeyse sihirli bir formül gibi görüp, “okuyayım da dileğim hemen olsun” mantığına kayabiliyor. Bu da dini anlamda sağlıksız bir yaklaşımdır.
⚖️ Sonuç olarak:
Eğer kişi bunu bilinçli şekilde, sadece Allah rızası için yapıyor ve zikirle huzur buluyorsa zararı yok. Ama bu tarz rakamlara fazla takılıp işi ritüelcilik ve otomatik tekrar boyutuna taşımak, amacın önüne geçerse maneviyat zayıflar. Ayrıca bu tarz sayılarla zikir çekmek bazı insanlarda rahatsızlığa sebep olduğunu duydum ne kadar doğrudur bilemem ama mesela bir Esma veriyorlar bunu bilmem kaç kez çek rüyanda x kisininin senin hakkında ne düşündüğünü öğren ya da başka bir Esma için bu esmayi günde bilmem kaç defa çek başına su bu gelecek tarzı zikirleri bazı insanların o esmaya manevi olarak uyum sağlamadığı dan dolayı zararı oluyormuş kendi düşünceme göre en güzel dua sabah namazında Teheccüd namazında secde de iken ettiğin duadır adetli olduğum halde namaz kılmadan sadece secdeye gidip gözyaşı dökerek ettiğim çok dua kabul olmuştur bu tarz şeylerden uzak durun dua adı altında ritüele sokuyorlar insanları dinimizde böyle uygulamalar yoktur Allah rızası için duanı yap namazını kıl zikrini çek ev almak için değil zaten rabbim senin kalbindekini sana en hayırlı şekilde vericektir onun yolundan gittiğin sürece ♥️