Grimor88 kızım 18 aylıkken ikili cümlelere başlamıştı. İki yaşında yetişkin gibi cümle kurabiliyordu. Şu an 33 aylık. Ama biz çok konuştuk onunla. Doğdu doğalı sürekli sohbet halindeyiz. Sohbet etmeyi yoğunlaştırırsanız o da konuşacaktır.
Bazen çekindiği durumlar olurdu. Fark ettim ki ne yapması gerektiğini bilmediği konuşmalarda bunu yaşıyor. Hemen bebekleriyle o konuşmayı canlandırır, nasıl konuşması gerektiğini örnekle öğrenmesini sağlardım. Bu şekilde özgüvenle konuşurdu.
Nasılsın Güneş diye sorulurdu, iyiyim derdi. Sen nasılsın demezdi. Arkama saklanırdı mesela.
Adı sorulunca cevap verirdi ama karşı tarafa sormadığı için konuşma kesilirdi. Yanlış yapmış hissine kapıldığını fark ederdim. Şimdi karşı tarafa soruyor ve tanıştığıma memnun oldum bile diyor.