Bebeğim 4 ay 23 günlük. Yaklaşık 35-40 günlük olduğundan beri kaka yapma ve gaz çıkarma sorunu yaşamaya başladık. Kendini sıkarak saatlerce ağlıyordu ve masajlar, ılık duşlar, zeytinyağları, probiyotik damlalar, gaz damlalarına rağmen gaz çıkaramıyordu. Poposunu uyararak kaka yaptırıyordum. İlk böyle olduğunda doktora götürdük çok gazlı bi bebek dedi, gaita testinde gizli kan çıktı, kakası da çok mukuslu ama görünürde kan vs yoktu, ben internetten araştırdıklarımdan dolayı süt alerjisi diye düşünmeye başladım ama doktor “vücudunda döküntü vb bir belirti yok ben sana diyet vs öneremem çok radikal olur” dedi ve gizli kanı da mukusu da normal karşıladı. Kendi kendime süt ürünlerini kesmeye başladım, günde 1 çay kaşığı zeytinyağı vermeye başladım, kısmen düzelme oluyor kendi kendine kaka yapabildiğinde o kadar seviniyorum ki ama tamamen iyileşti diyemiyorum. Çünkü 2-3 günde bir ancak ve çok zorlanarak yapıyor, kakası katı da değil normal bebek kakası. Başka doktora gittik kandan alerji testinde inek sütü alerjisi negatif çıktı, biraz zayıf gibi dedi doktor gelişimle ilgili olarak. Relactaz ve duphalac yazdı kullanıyoruz ama pek fayda etmedi gibi. Emerken memeyi bırakıyor kafasını sağa sola sallayıp duruyor gazı olduğunu öyle anlıyorum ama sürekli bi yudum emip öyle yapıyor. İkinci çocuğum, ilk bebeğimde gaz olduğu zaman da deli gibi emmek isterdi hatta hiç memeyi bırakmak istemezdi ama kızım gaz olduğu zaman emmek istemiyor, meme reddine yatkın gibi bilmiyorum. Böyle bi süreç yaşayan, süt alerjisi ya da hassasiyetinden dolayı kaka yapamayan bebeği olan ya da ne bileyim sürece hakim olanlardan bilgi almak istedim 🌸