Benim kızım da 19 aylık, 18. Ayından beri 2 li basit cümleler kuruyor ama çok değil. Anne gel, baba gitti, cik cik gel, anne su, bebek düştü, baba geldi, anne kalk vs. Gibi bazen de 3 lü cümle kurmaya çalışıyor “cik cik mama yio ( kuş mama yiyor ) demeye çalışıyor ya da “baba lüle lüle gitti” ( babası evden ayrılırken söylüyor ) yani bir haftadır falan 3 lü basit cümle kurmaya çalışıyor ama 2 lü cümleler de henüz çok basit düzeyde. Mesela sayıları aylardır öğretmeye çalışıyorum ama ısrarla öğrenmek istemiyor 🤣 hala bir bir bir diye sayıyor 🤣 organlarını falan gösterir bazılarının isimlerini söyler. (Kulak, aç (saç), meme, el, bur( burun) vs.) Çok taklitçidir, dün ona “Amin” demeyi ve yapmayı öğrettim hemen anında kaptı. Eliyle de yapıyor, söylüyor da.. Bence her söylediğimizi kafalarına kayıt ediyorlar sadece zamanı var, bir anda açılacaklar fazlası ile.. 🫠