Herkese merhaba
Yeni annelere referans olmak için yazıyorum ben de yeni sayılırım 13 sene aradan sonra oldu ikinci bebiş
Arkadaşlar benim kuzu 4 kg üzeri doğdu sezeryanla ben de uyuşuk olduğum için kendi ağrım uyuşukluğumla doğumdan sonra uyudum ve sütüm gelmedi az geldi bir iki damla tabi yetmedi. Bebeğe mama verdiler. Bebekte aşırı uykuluydu normal doğumu deneyimlemiş biri olarak söylüyorum kendinde rahat hareket edebilen bebek te aynı şekilde direk memeyle bağlantısı kuruyor bol bol ten teması memeye alıştırmak lazım normal doğumda bu çok daha rahat oluyor. Biz şırıngayla mamayı memenin yanından verdik asla biberon kullanmadık meme reddi olmasın diye. İki gün içinde sütüm çoğaldı taburcu olduk ve mamayı kademeli bıraktım.
Beslenme şekli iki saatte bir meme alarmı kurdum 12-14-16… Meme-meme+mama şeklinde iki öğünde bir mama desteği zaten dr yönlendiriyor. Mışıl mışıl uyuyor uyusunda büyüsün kıyamam kafasına sakın girmeyin sarılık uyutuyor tek çözüm bol bol beslemek ileri derecede sarılık ciddi sorunlara yok açıyor. İlk hafta bu düzeni kurdum bir haftada alıştı şu anda 3. Hafta 750 gr aldı ve sarılık komple geçti. Asla deliksiz uyku o sarılık uykusundan bahsediyorum yok. Ses takibi, ten teması anne kokusu bunlara alıştı uyanma süresi uzadı ve kendine bir düzen kurdu. her bebek farklı tabiki sağlıkla büyütün hanımlar sevgiler…