mkrbnr yanlış anlamayın lütfen ama uyku eğitimini ben almayı düşünmedim. Zorlandığım zamanlar oldu bunun için videolar izleyip bebeğimin uyku sürelerini zorlansam da uzattım. Hala kısa uykuları oluyor zaman zaman. 3 gün sonra 8aylık olacağız. Tanıdığım insanlardan “uyku eğitimi aldım bebeğim başa sardı uykuları daha da kötü oldu” cümlelerini de duydum. Tabiki bu durumun diğer bir yönü de var, çok memnun kalan mutlu olan vs vs . Diyeceğim şu ki 2 haftadır uyku sorunu yaşıyoruz ama biraz biraz düzelmekte bu günlerde. Böylesi uyku problemleri sık sık olur, bunu bebek kendi belirler. Çok zorladım 3 saat uyutmamaya, 2 uykuya düşürmeye. Kabul etmedi. Ya uyku saati geçtiği için 5-6 saat uyumadığı oldu, ya da sinirli bir gün geçirdik ve gece de cok huysuz oldu. Artık hangi zaman uykusu gelirse o zaman uyutuyorum. Kimi bebek uyku sever kimisi uyumayı pek sevmez. Bazı günler 2 bazı günler 3 bazen 4 uyku yapıyor. Büyüdükçe şekil alıyor. Tabiki deniyorum konuşup anlatıyorum ama karar hep bebeğimin. Teoride olması gerekenler ile bebekler farklı oluyor çoğunlukla. Bugün 7de kalktı, 9:30da uyudu. 10:04te uyandı cok huysuz bir şekilde, yeniden uyuttum. 11de uyandı. 13:15te uyudu suanda uyuyor. Üçüncü uykuyu mutlaka yapar mesela bugün. Annenin sabrı bebeğin kararı ve büyümesi onun neyi isteyip istememesi çok önemli. Zaten araştırdığımda 8 aylık bir bebeğin 2 saatt bir uyuması üç uymu yapması cok doğal. :)