Senossss 3 aylık bebeğim bu ay gelişimi güzel olmadı sürekli kusmaya başladı ve günde 1 kere su gibi kaka yapıyor. Alerjiye götürdüm deri kan testleri negatif diyet veremem dedi. Ultrason idrar testi yaptırdık bir şey yok. Çocuk doktorumuz yediğin şeyler dokunuyor kendin 3 gün keserek bulacaksın diyor çocuğum resmen kilo almıyor. Besin alerjisini bulan anneler nasıl ilerlediniz süreç gözümde çok korkunç ve bilinmez geliyor
amazontuba Senossss kilo almama problemi, egzama, vücutta beyaz döküntü, gürültülü kaka, kakada bir kaç kez kan görünce laktoz süzme mama denemek istedi doktorum hiç alerji testi yapmadık. Nokta atışı tahmini doğru çıktı
Mrcasl-1 Senossss Merhaba geçmiş olsun 🌺 öncelikle alerji tüm süt ürünleri kesilerek gözlemlenmeye başlanır içinde süt ve süt ürünü bulunan hiç bişey tüketmemeniz lazım paketli gıdaların içeriğini okumanız lazım çünkü eser miktarda süt ürünü oluyor genelde bunları kestiğinizde belirtiler geçiyorsa süt alerjisi vardır diyet yaparak devam ediceksiniz.. Ama baktınız ki bunları kesmenize rağmen devam ediyor sırasıyla yumurta çapraz reaksiyonla dana eti tavuk eti gibi gibi keserek devam edilir besinleri kesip diyete girdikçe belirtileri kontrol etmeniz gerekiyor eğer çoklu besin alerjisi varsa da iki tane çoklu besin alerjili çocuk büyütmüş anne olarak tavsiyem yediklerinizi gün gün yazıp bebeğinizdeki belirtileri yazıp alerjenleri tespit edebilirsiniz ve bu süreçte size tavsiyem iyi bir çocuk alerji uzmanı bulmanız bu süreçte yönlendirme de çok önemli çünkü.. Biliyorum herşey çok zor geliyor şu anda size ama geçici bi süreç inşallah çabucak atlatırsınız🌺
esraa_20 Senossss 3 aylıkken 350 gr almıştı emdiği gibi kusuyorfu 4-5 kere kokulu mukuslu kaka yüzünde kızarıklık egzama gibi oluyordu ben özellikle süt ürünü yediğimde aşırı huysuzlanıyordu asla uyumuyordu besin alerjisinden şüpheleniyorsanız eğer direk süt ve süt ürünlerini yumurtayı kesin yüksek alerjenleride kesin asidik şeylerden de bir süre uzak durun domates gibi 1-2 haftalık bir not tutun yediğiniz herşeyi yazın bebeğinizin huysuzluğu geçerse kestiklerinizden biri alerji yapıyor gibi düşünebilirsiniz çok sıkıntılı bir süreç Allah yardımcınız olsun
pantenkelebek Senossss süt ürünleri ve fındık fıstık tarzı seyler genel olarak alerji yapıyor bunları keserek buldum alerjisini
Senossss amazontuba bizde ilk bi döküntü olmuştu kremle geçti kakası hep mukusluydu sonra bu ay emme isteği gitti sürekli gazlı kakası su gibi siz emzirmeyi bırakıp mamaya mı başladınız direkt
Senossss Mrcasl-1 merhaba çok teşekkür ederim🥹 siz alerji mamasına başladınız mı çocuklarınızda sadece emzirmeyle mi gittiniz çünkü o kadar çok şeyi kesince nasıl süt olacak kafam karışıyor. Mesela kahvaltıda yumurta peynir kuruyemiş vs yiyorum süt ürünlerini çıkarttım ama cevizede alerjisi varsa şikayetler devam edecek nasıl bir döngü olacak bu. Üç gün kesince anlaşılıyor mu ayrıca bazıları yetersiz anlamak için diyor son olarak deri testi negatif çıkıp alerjisi olma olasılığı var o zaman di mi çok soru sordum kusura bakmayın 😭
esraa_20 Mrcasl-1 tecrübenize dayanarak sormak istiyorum geçmiş olsun öncelikle bebeğide şu an diyet açma sürecindeyiz bu ikinci deneme ilkinde belirti olarak 7. Günde kakasından kan geldi onun haricinde hiç bir belirti olmadı kanı görünce biz yine diyete girdik elbette geçecek biliyorum ama çok yorucu bir süreç gerçekten şu an 4. Gündeyiz ve ben pişmiş sütlü birşeyler yiyorum gün içinde öncesinde doktorumuz kanı gördüysek diyete devam 15-20 gün sonra tekrar deneme dedi ama bazı doktorlarda kan haricinde bir belirti yoksa diyete devam etmeye gerek yok diyor kafam çok karışıyor siz nasıl bir yol izlemiştiniz
Mrcasl-1 Senossss Ben iki çocuğumda da mama kullanmadım emzirdim 20 ay kadar nerdeyse sizi şu konuda rahatlatmak isterim süt konusunu hiç düşünmeyin yemezsem kesilir falan hiç öyle düşünmeyin ikisindede çoklu besin alerjisi vardı süt ürünleri yumurta et tavuk balık kuruyemişler bazı kırmızı meyveler tahin havuca pirince bile alerjileri vardı yediğim o kadar az şey vardı ki kesilse benimki kesilirdi bol su içtim ve kesilir mi diye hiç düşünmedim…alerji testi küçük bebeklerde doğru sonuç vermiyor maalesef test negatif çıktı diye alerji yok diyemeyiz belirtiler sonucu tanı koyulabilir.. Şöyle dediğim gibi ilk süt ürünlerini kesin belirtilerin geçip geçmediğini kontrol edin baktınız geçmedi dediğim gibi alerjen diğer besinleri de sırayla kesip gözlemlemeniz lazım.. Bide peynir yiyorum yazmışsınız acaba yanlış mı yazdınız onu çünkü peynir de bir süt ürünüdür onuda kesmeniz lazım.. Benim çocuklarımdaki belirti kanlı kakaydı alerji seviyesine göre 3 gün içinde mutlaka belli oluyordu.. Alerjenler konusunda kafanız karışırsa yediklerinizi yazıp alerjeni bulup hayatınızdan çıkarabilirsiniz bide dediğim gibi bu süreçte iyi bi çocuk alerji doktoruyla ilerlemekte çok önemli.. Çok zor bi süreç sizi iyi anlıyorum o kadar çıkmazda olduğum sadece patatesle beslendiğim günlerim oldu ama geçici bi süreç lütfen kendinizi üzmeyin 🌺
amazontuba Senossss hayır laktozsuz mama aldık eczaneden zaten küçük boyutlu oluyo. Doktorum şöyle bi tedavi uyguladı her emzirme arkasına 30-60-90 ne içerse artık o kadar laktozsuz mama içir dedi. O sayede toparladı kilomuz. Hem de emzirme yi bırakmadan laktozu tolere etmesini sağladık
Senossss amazontuba mamayı nasıl verdiniz kaşıkla mı birde ne zamana kadar verdiniz bende alıp denesem mi bilemedim
Senossss Mrcasl-1 ben henüz düzgün bir şekilde bu uygulamaları yapmadım bi ara kesmeye çalıştım sonra beceremedim bi tane daha 3 yaş oğlum var gün içinde beslenemiyorum zaten. Tamamdır çok teşekkür ederim bilgileriniz için uygulayacağım sabahları süt ürünleri yerine sadece yumurta deneyeyim ayrıca ekmek makarna süt içeriyor mu onu çok merak ediyorum
amazontuba Senossss bilemiyorum süt ürünlerini kesince mukus biraz da olsa azalıyosa ihtimal dahilinde süt alerjisi. Yaklaşık3 aylıkken başladık 1,5 ay kullandık mamayı sonra zaten toparladı. Emzirme den yarım saat sonra içti hep benim bebeğim çok az içti avent biberon ile zorlaya zorlaya içirdim az çok demeden. Bazı doktorlar full emzirme + full mama gidiyo . Ama alışması için bağırsakların anne sütü+arkasına içebildiği kadar mama daha mantıklı
Mrcasl-1 Senossss Bazı makarna markalarında oluyor paketin arkasını okuyup alabilirsiniz ekmeği de aldığınız fırına bi sorun isterseniz herhangi bir süt ürünü koyuyorlar mı acaba diye. Rica ederim umarım kolaylıkla atlatırsınız 🌺
Senossss esraa_20 yumurtayıda keseyim di mi süt ürünlerini kestim bugünden itibaren daha demin yine su gibi kaka yaptı memeyle hep kavga ediyor resmen karnı aç bence hep
Mrcasl-1 esraa_20 Çok geçmiş olsun gerçekten çok yorucu bi süreç maalesef benim iki çocuğumda alerjikti zor günlerdi ama atlattık çok şükür.. Biz diyeti açtığımızda kanlı kaka huzursuzluk oluyordu o kadar belliydi ki geçmediği bazen pişmişi tolere edebiliyorlar çiğ şekilde yenince tolere edemiyorlar zamanla falan alerji boyut değiştiriyor bebek büyüdükçe mesela bizim son dönemlerde sütten geçtiğinde hiç bişey olmuyordu fakat bebek kendi yediğinde belirtiler oluşuyordu bu bi süreç maalesef doktor kontrolünde diyet açıp belirtilere göre yol almak lazım ama kanlı kaka geldiği zaman direk kesip diyete devam edelim diyordu doktorum biz bu şekilde ilerledik.. İyi bir çocuk alerji uzmanıyla ilerlemek çok önemli alerjide inşallah bi an önce atlatırsınız sizde 🌺 bebeğiniz kaç aylık bu arada
Senossss pantenkelebek ceviz badem vs yiyorum onlarıda mı kesmem lazım of çok zor ya acıkınca ne yiyeceğim acaba bilmiyorum
esraa_20 Mrcasl-1 çok teşekkür ederim cevabınız için 7 ay 3 günlük oldu 3 aylıkken kesinleşti 3 ay boyunca diyetteydim 3 ay bitince diyet açtık ve ben yerken birşey olmadığı için ona yedirmeye başladım 8. Günde kanlı kaka geldi ve onun haricinde başka herhangi bir belirti yoktu direk tekrar diyete girdik üstünden 15-20 gün geçti ve tekrar diyet açmaya girdik bakalım şu an 4. Gündeyiz bebeğimde yine herhangi bir sıkıntı yok ama o yediğinde olacak diye korkudan bende yemek istemiyorum ama daha fazla mahrum kalmasını da istemiyorum bir an önce geçsin istiyorum
Mrskoc Senossss döküntü egzama ve gaz sancısından farketmiştim 2 aylıktı . Diyetle hallettim ama yumurta hala aktif 1 yaşında ve anaflaksi geçiriyor.
Mrskoc Senossss kuruyemiş yumurta . Tabi önlem amaçlı 10-11 tane besinle diyet yaptım ek gıdaya geçince onda denedik olmayanları eledik sadece yumurta kaldı