buseer bulunduğunuz ilin adli yardım bürosunu arayarak bizzat başvurduğunuz zaman maddi durumunuzun yeterli olmadığını beyan ettiğinizde dosyanızın takibi için avukat görevlendirirler. Boşanma dosyasına gelince zina sebebiyle boşanma özel sebep sayılmaktadır, yani delillendirmeniz gerekmektedir. Keza bunun içinde 6 aylık süre bulunmakta, affetmiş olduğunuza ilişkin herhangi bir hususta bulunmamalıdır. Biraz daha teknik ilerlediğimiz bir boşanma sebebi aslında, ama eliniz güçlü ise tabiki yapılır. Yine de bu şekilde dosyalarda genel boşanma sebebine dayanarak dava açmak her zaman daha sağlıklı oluyor. Bunun için de evliliğinizin sarsıldığına ilişkin belli başlı sebepleri sıralayarak bir dava açabilirsiniz. Zina demek yerine de örneğin sadakatsizlik şeklinde başlık açıyoruz ki hem genel bir boşanma sebebi oluyor hem de ispatı zina kadar spesifik olmuyor. Örneğin işte şiddet, sadakatsizlik, eve bakmama, kocalık görevini yerine getirmeme gibi gibi çeşitlendirip birden fazla iddia getirebilirsiniz. Dilekçeyi dediğim gibi avukat ile de hazırlayıp açabilirsiniz, arzuhalci ile de yazdırabilirsiniz. Ancak benim tavsiyem muhakkak adli yardım bürosuna gidin gerekirse bir avukat hazırlasın. Çünkü bu davalarda delil çok önemli. En basitinden size tanıklık yapacak 2-3 kişi bulmanız gerekiyor. İddialarınızı kanıtlamanız gerekiyor. Benim danışanım olsaydınız ben size derdim ki delillerinizi toplayın elinizde bulunsun, tanıklarınızı iyi düşünün, dava açmaya karar verdiğinizde kalacak yer hususunu ayarlayın. Adli yardım bürosuna gidin ve avukat ile görüştüğünüzde çocuklarınız olduğunu bu sebeble eve aile konutu şerhi koydurmak ve dava bitene kadar size tesis edilmesini istediğinizi beyan edin. Tekrardan çok geçmiş olsun, umarım süreç sizi üzmeden ve yıpratmadan sona erer :(