Tuvalet eğitimiyel alakalı kriterler , bilgiler çok kalıplaşmış.
Evet bebeğin hazır olduğunu anlamadan başlamamız doğru değil fakat tüm kriterler tutmamasına rağmen kısa zamanda hallettik.
Tutmayan kriterler ;
- desteksiz merdiven çıkamıyor , yani kısa basamakları çıkabiliyor evet ama apartman merdivenlerinde duvara tutunuyor.Aynı şekilde inemiyor tutmasak yuvarlanır öyle söyliyim.
-2 saat kuru kalmıyordu , sabah bezini hep dolu alıyordum.Öğle uykusunda da çiş yapıyordu.
- bezi kirliyken huzursuz değildi , hatta o kadar zor değiştiriyorduk ki , popoyu kurtaralım diye eğlenceye çevirdim öyle rahat kakayı falan alabildim.
- Lazımlığa sadece kıyafetleriyle oturuyordu , duştan önce teklif ettiğimde istemiyodu.
Kızım banyoda su altında oyun oynar 15 dakika kadar , bende mutfakta iş hallederim.
Bir kaç kez duşakabine kaka yapmış ve beni çağırdı korkmuş.Temizledik ve korkacak bir şey olmadığını anlattım.Bir süredir de artık tuvalete yapabilirsin diyordum zaten.
2 hafta önce yine bana seslendi kakam var dedi , sağa sola baktım yaptı mı diye yoktu..
Hemen lazımlığına oturttum ve yaptı.
Sonra bez takmadım.
Bu benim için çok önemli bir sinyaldi.
Sonuç ilk gün 3 kez çiş kaçırdı.Her seferinde olur sorun değil bir dahakine tuvalete yaparsın dedim.
İkinci ve üçüncü gün sabah 1 kez kaçırdı kalanı lazımlığa yaptı.
Ve 2 hafta içinde gündüz başka kaçırma olmadı , gece de hala bazen uyanıp yapıyor , bazen kuru kalkıyor.5,6 kez de kaçırdı.Özellikle su çok içtiği günler oluyor.
Bu arada lazımlık ile başladık ama klozete yapmaya da istekli , hani sonradan alışamıyolar konusu her çocukta aynı olmuyor.
Bir de tesadüfen halılarım yıkamadan gelmişti , sermemiştim.Ama serseydim de çok kaza olmicaktı.
Öyle yaz dönemi kış dönemi hazır olan bebek için önemli değil.
Sinyal verirse bence ertelemeyin.
Hani kışın vermiştir , yazı beklim gibi düşünmeyin.
Not:Sadece ilk gün birkaç saat aralıklarla çiş var mı diye sordum , diğer günler sormadım.
Sıkışmasını bekledim.
Yokken öylece lazımlığa gidip oturup beklemedik.
Aksine ıslandı , rahatsız oldu ve tutmayı o şekilde öğrendi.
Bezliyken saat başı çiş yapan , günde 3 kez kaka yapan bebe artık 2,3 saatte bir çiş yapıyor.
Kaka da 1 kez nadiren 2
Dün yoldaydık mesela 4,5 saat çiş yapmadı eve gelince yaptı.
Baya tutmayı eğitimle öğreniyorlar yani
Eksik bir şey yazdıysam sorabilirsiniz
( kızım konuşabiliyor )