Oncelikle emzirmeye devam etmek istiyor musunuz? Istiyorsaniz bilin ki bebekleri sutten kesince bile annelerden aylar sonra memeyi sikinca ya da dus sonrasi vb damla damla sut gelebiliyor. O yuzden tamamen bitti diye odaklanmayin, az emse bile vucut uretmeye devam edecektir. Sadece su an bebegin talebini karsilayamiyor, sabirli olursaniz belli bir seviyeye getirebilirsiniz. Bunun icin de sagma makinesi edinmeniz (tercihen ve kolaylik acisindan iki tane) ve sagim yapmaniz sart.
Her zaman bebege meminizi teklif edin ancak almazsa zorlamayin bebek ac kalmasin, doydugundan emin olmak en onemlisidir
Sagim yapin. 2-3 saatte bir iki memeyi de bosaltacak sekilde minimum 15 dk sagim yapin. Vaktiniz yoksa strese girmeyin. Gunde 1-2 sagim yapmaniz bile sutu arttiracaktir. Eger gunde 1 saat kadar vakit bulursaniz: 20 dk sagip, 10 dk dinlenip, tekrar 10 dk sagip, 10 dk dinlenip, 10 dk tekrar sagin. Bu yontem sut arzinizi arttirmak icin idealdir.
Gece az gelse de meme vermeye ozen gosterin, prolaktin seviyesi gece en yuksektir. Hatta yapabilirsiniz gece 00.00-06.00 arasi yapacaginiz 15 dklik bir sagim bile birkac gun sonra etkisini gosterir.
Dengeli beslenmek onemli, galaktagog- sut arttiran yiyecekleri tek tek saymayacagim, internette cok bulursunuz ancak bol su icin. Her emzirme -sagim oncesi ya da sonrasi dev bir bardak su icin. Susuzluk ve aclik durumunda vucut kendini korumaya alir ve sut akisini olumsuz etkilenir.
Bir damla sut bile bebekler icin buyuk mucize, oluk oluk akmak zorunda degil; biraz arttirip bebegin de belli bir sure emecegi bir seviyeye sabirla getirebilirsiniz.