GBGE yapay zekaya sordum
Hayır, gebelik ihtimali artık yok. Sebepleri:
Duphaston bırakıldıktan sonra gebelik varsa, en geç 10 gün içinde hCG artışı görülmeliydi.
15 Temmuz’da 0.20 çıkmış ve 18 Temmuz’da 0.00’a düşmüş.
Bu durum, gebelik hiç olmadığını veya kimyasal gebelik dediğimiz çok erken dönemde vücudun gebeliği sonlandırdığını gösterir.
8 Temmuz’dan beri geçen 12 gün içinde hiçbir yükseliş olmamış.
→ Bu, gebelik oluşmadığının kesin göstergesi.
Uzun sureli duphaston kullanımından sonra vücut geç yanıt vermiş olabilir
Gebelik olmamasına rağmen kimyasal yaşanmış olabilir (çok kısa süreli tutunma)
1-2 gün içinde hâlâ adet başlamazsa, aşağıdaki adımları öneririm:
- Kadın doğum doktoruna tekrar görün:
Ultrasonla rahim ve yumurtalık kontrolü yapılsın.
Gerekirse hormon testi (TSH, prolaktin, FSH, LH, E2) istenir.
Gerekirse yeniden adet söktürücü verilebilir.
Şu anda gebelik testi (kan ya da idrar) yapmana gerek yok.
Çünkü 18 Temmuz’da sıfır olan beta hCG ile bu durum net.