KeremA bizim hayatımıza şehir değişikliği sebebiyle tam gün kreş girdi. Büyük etkisi olduğunu düşünüyorum. Kelimesi olmayan, kelimeleri sizin dediğiniz gibi yarım yarım konusan ilk hecesini söyleyen çocuk bir anda günaydın dedi mesela. Ben bu kelimeye çok sevinmiştim. Sonra merhaba vs üç heceli sözcükler çıktı. Sonra ikili cümleler çıktı. Anne aç gibi. Sonra üçlü sonra dörtlü beşli nasıl geldi bir anda anlam vermek zor. Sonra sebep sonuç ilişkili uzun cümleler. Birden konuşuyor dedikleri doğruymus aslında. Kelimeleri gelince sonrası hızlı gelişiyor. Bazen sus artık diyoruz 🤤Öncesinde sadece anne babasını görüyordu gurbetteydik ailelerden. Her gün parka çıkardı ama park dil gelişimi açısından fark yaratmıyor bence. Tek tarafli kalıyor. Gozlemliyordu çocukları ama sürekli iletişim halinde olduğu bir çocuk olmuyordu. Şimdi burada hem kreşe gitmiş oldu , hem de eşimin memleketine gelmiş olduk. Bir sürü kuzen, çocuk,geniş aile içine girdi. Bize bence bu fark yarattı. Eğer bu imkana sahipseniz kesinlikle konuşacak 23 ay olmaz 30 ay olur, başka bir gelişimsel sapma yok ise sizin dediğiniz gibi tabi. Ama akranlarla birarada olmak çok önemli