gizem1101 Merhaba kızlar bebeğim 6 buçuk aylık ek gıda hiç yemiyor beni mahvediyor bende buna çok üzülüyorum okdr güzel şeyler hazırlıyorum bi umut yiyecek diye kaşığı görünce ağzını kapatıyor hemen ağlıyor lütfen yardım edin ne yapmam gerek ilk bebeğim çok zorlanıyorum 🥺
esraa_20 gizem1101 şu an çok yemesine gerek yok zaten tadına baksın eğer istemiyorsa zorlamayın bence daha da çok red yapar
Niyesordunbucevabi gizem1101 pes etmeden sevdiği şeyleri bulmaya çalışın bende ilk başlar da yediremezdim deneye deneye neleri sevdiğini gördüm hala çok yemiyor ama en azından birkaç kaşıkta olsun yiyor. İlla ki sevdiği şeyler olacaktır 🙂
bebeklerrr gizem1101 sevme odaklı gitmeye çalışın sizin sofranıza otursun mümkünse yer sofrası tercih edin dokunmasına karıştırmasına müsade edin . Ağzına kendi götürmesine müsade edin ilk tüküre bilir keşfetmesine izin verin döküleni kirlenmeni hemen silmeyin yemek pis mesajı vermemek adına eline kemik havuç soğan gibi gıdalar verin bazın gıdalarla sadece ağzına koyup çıkarsın diye normal zamanda teklif edin diş kaşısın diye verdiğim biberi yemeyi çok seviyor şimdi benim gözlem tecrübelerim bunlar 🌸 ha bi de çigeneme ve yutma becerisi gelişmesi için ağız içini fırçalayın 🤍
busmeto gizem1101 6. Ayda kaşıkla yerdirilecek şeyler verilmez yememesi normal daha çok tat alması lazım sizin yaptığınız şeye bir parmak batrırıp verseniz bile yeter önenli olan onun tadını bilmesi
gizem1101 Niyesordunbucevabi ne sevdiğini bilmiyorum ki bir şey yenmiyor anlayayım bende ah diyordum biran önce 6 ay gelsinde rahatlayayım tam tersi oldu
Niyesordunbucevabi gizem1101 mesela benim oğlum karışım sevmiyor onu farkettim sabahları yumurta saırıs labne tahin pekmez ayrı ayrı veriyorum öyle yiyor meyveyi rende yapıp veriyorum tek başına bide tuzlu şeyleri daha çok seviyor sebze türü yani deneye deneye keşfettim bende bunları. Yoğurt meyve bebe büskivisi karıştırıp veriyordum yemiyordu yoğurdu sade yiyor.
kubra00k Sevdiği şeyleri bulman lazım. Sevdiği tatları. Benim oğlan mesela havuçtan nefret ediyordu. Ama yoğurt çok sevmişti. Herşeye yoğurt katarak yedirmiştim. Sizinki seviyormu
busmeto busmeto sevdiği şeyi bulman lazım diye yazanlar olmuş ama tek bir şeye bağlı kalıp onu sürekli yedirmek yanlış biraz büyüdüğünde sevip sürekli yemesi ayrı şuan sürekli sevdiği şeyi vermek ayrı şimdi her tat yabancı geleceği için bir kaç defa aynı tat denemenizi beğenmiyo gibi yapabilir ilk seferde yemedi diye beğenmedi anlamına gelmiyor bir çay kaşığı miktarında yeni bir şey tattırıp bir kaç gün geçince miktarı arttırıp devam edebilirsiniz
Kizarmisdondurma gizem1101 Çok normal , öğrenecek damak tadı oluşacak Şu an doyması gerekmiyor zaten Çk ucuyla tatsa bile yeter Ver eline mıncıklasın , illaki ağzına götürür :) Stres yapma ayrıca hisseder.. çok güzel zamanlar iyi hatırla ☺️
busmeto gizem1101 ve çok karışım yapmayın yumurtayı meyveyi hepsini sade şekilde denettirdin dediğim gibi tatları öğrenme ayı ve bir parmak tat bile yeterli
MoonCrystal gizem1101 Henüz çok erken yemesi için. Şöyle bir durum var sevdiği seyleri bul ver demişler alakası yok. Bugün yediğini yarın yemez ve ya sürekli tükürdugu şeyi üç gün sonra sever yer. Ne kadar çok besin tadarsa o kadar iyi . Kendi eliyle keşfetmesine izin verin. Benim bebeğimde bı iki ay bu şekilde yedi yemedi attı oynadı vs ama tadını bir şekilde aldı hepsinin başka başka besinler verdim . Vakti gelince yiyor ha dönemsel olarak yemediği yine olacak hep yemiyorlar 🥲
gizem1101 MoonCrystal çok haklısınız mesela mame sandalyesine koyuyorum önüne koyoyorum hiç dokunmuyor bile
MoonCrystal Bide sevdiği şeyler diye bir şey yok yemek mi seçsin yani sadece sevdiği şeylerle olur mu