yigidinannesibuuu Kira sözleşmesinin 1 yıllık olması, sözleşmenin belirli süreli bir sözleşme olduğu anlamına gelir. Ancak bu sürenin dolması, otomatik olarak kiracının çıkması gerektiği anlamına gelmez. Türk Borçlar Kanunu’na göre 1. Yıl sonunda kiracının çıkması zorunlu değildir.
Sözleşme bitiminden sonra kiracı çıkmak istemezse ve ev sahibi yazılı olarak en az 15 gün önceden bildirimde bulunmazsa, sözleşme aynı şartlarla 1 yıl daha uzamış sayılır.
Ev sahibi, süre sonunda kiracıyı keyfi olarak çıkaramaz. çıkarabilmesi için kiracının kira ödememesi, ev sahibinin kendisi ya da birinci derece yakını için konuta ihtiyaç duyması, evde esaslı tadilat yapılacak olması veya 10 yıllık kira süresinin dolmuş olması gerekir. Bu şartlar da dava yoluyla ve yasal sürelerde uygulanabilir. Yani kiracı çıkmıyorum derse uğraşırsınız. Aranızı iyi tutup orta yolu bulmaya çalışın