Merhabalar 25 aylık oğlum var evde bana ve babasına karşı çok başka dışarıya çok başka tabiki de her çocuk böyle olur fakat başkadan kastım çok utangaç çok çekingen az biraz konuşmaya başladı kelimeleri var ama başkalarının yanında çok utanırsa asla konuşmaz iletişime geçmez parklara götürüyorum yavaş yavaş bay bay yapıp iletişim kurmaya başladı gibi ama büyüklere karşı daha fazla çekingenliği var oyun gruplarına götürüyorum 1 haftadır asla eşlik etmiyor dans etmiyor evde açsam parmaklarını şıklatır yerinde durmaz dans etmeye çalışır mesela dışarıda bunları asla yapmaz başını eğer bana gelir izler odağını başka yere verir okula gittiğinin bilincinde evden çıkmadan okuuu der okula gidiyoruz derim ben oyun grubu için okul diyorum öğretmen abla var etkinlik yaptırıyor her gün 40 dakika kadar sürüyor evde verimli olduğumuz her şeyde dışarıda yokuz öyle diyeyim bu bir süreç biliyorum ama baskı yapmak da istemiyorum hadi oğlum şunu yapalım demenin ötesine gitmek istemiyorum çünkü duymuyor bildiğini okuyor ters tepmesini hiç istemiyorum acaba nasıl bir yol izlesem başka