majkoniyan Merhaba anneler 🌸 Oğlum 4 gün sonra 11 aylık oluyor ama hiç bir kelime söylemiyor. İşte klasik babababa dedede nenenene mamama vs vs hiç biri yok. İstediği bir şeyi parmağıyla gösterip ıı ııı diyor. Erkek bebeği geç konuşur diyorlar ama acaba normal mi diye sormak istedim sizlere.
zynprvlfsn majkoniyan Tek çocuk mu, benim 1 numaralı kızım da geç konuştu, hatta ben pedagog aramıştım da seansı çok pahalı diye götürememiştim, o gün hiç unuttum , balon, toka ve şişir demişti, tek çocuktu ve aileler uzaktı.
benanas majkoniyan çok normalllll daha küçük benim kızım 1 yasını doldurduktan sonra konusmaya basladı anneyi bile 22 aylıkken söyledi şimdi 29 aylık susmuyor 😂
Pamukhanim_ majkoniyan tek çocukla alakası var mı bilmem ama benim kızım da tek çocuk var kimsemiz yok akşama kadar ikimiziz 9 bucuk aylık baba, kedi dede, mama, gel diyor yani bebekle ve genetik diye düşünüyorum ben de 9 aylık konuşmuşum çünkü birde dediğiniz gibi erkek çocuk geç konuşurmuş benim kardeşim 2 yaşında ilk kelimesini söylemiş
Ccyyln majkoniyan bence bu bebekten bebeğe değişiyor ve genetik etkiliyor. Benim ilk kızım da çok erken konuşmuştu. Şimdi küçük kızım 16 aylık o da iyi konuşuyor ama işte annem hep diyor sana çekmişler, seni de susturamazdık diye. Sadece etken olarak benim sürekli onlarla konuşmam var. Haliyle onlar da ister istemez kapıyor bazı kelimeleri
majkoniyan zynprvlfsn evet tek çocuk. Aileler yakında ama yürüme mesafeleri ama sık görüşülmüyor yani o yüzden genelde evde ikimiziz. Ve çok sık konuşuyorum yaptıklarımı anlatıyorum dinliyor anlıyor gülüyor falan ama öyle yani
majkoniyan benanas 😯 diyorsunuz 🤭 yani benzer aylardaki bebekler söyleyince şaşırdım merak ettim bende. Yakın insanlar diyor çünkü hadi söyle bakalım işte bababa falan demiyor mu falan hadi konuş artık koca adam oldun vs söyleyince garip geldi anormal durum mu var acaba diye 🤦🏼♀️
benanas majkoniyan her cocuk bir değilkiii. Her bebeğim gelişimi aynı olmayabilir. Benim kızım da yasıtlarına göre geç konustu suan mesela 3-4 kelimelim cümle kuruyor ama yasıtlarına bakınca 5-6 kelimelil cümle kuran var. Kıyas cok yanlıs bence
majkoniyan flowery Bence de ama işte merak ettim burada bir çok anne var çünkü o yüzden illaki yazan olur diye :)
majkoniyan benanas yanlış anladınız kıyas yapmıyorum her bebeğin gelişiminin ayrı olduğunu biliyorum tabiki. Sadece benzer aylardaki bebekler söyleyince merak ettim buraya yazdım hepsi bu :)
majkoniyan Ccyyln Genetik faktör olduğunu düşünüyorum bende açıkçası çünkü hep her gün konuşuyorum bende çünkü evde ikimiziz sohbet ediyoruz 😊 canı ne zaman isterse diyelim o zaman
kuzeyyy07 majkoniyan ilk çocuğum 6 aylıkken konuşmaya başlamıştı. Baba dede mama. Yaşına geldiğinde çok güzel konuşuyodu. o kızdı. Şimdi ikinci çocuğum erkek.haftaya 8 aylık olacak. Ablasını taklit ediyor. Ben onun sayesinde çabuk konuştuğunu düşünüyorum. Şu anda 4 kelimesi var. Ve ayrıca hergün bir kitap okuyoruz ben veya ablası. Pür dikkat dinliyor. Doktorumuz kitap okumakta etkili demişti