nurzeyd06 yapay zekaya sordum böyle dedi
22 günlük bir bebekte gözlerde çapaklanma iki haftadır devam ediyorsa ve doktorun verdiği Netira (antibiyotikli göz damlası) işe yaramadıysa, bu durum:
- Gözyaşı kanalı tıkanıklığı
- Veya dirençli bir enfeksiyon olabilir.
Yapılması gerekenler:
Gözyaşı kanalı masajı: Gözün iç köşesine (burun kenarına yakın yere) yumuşak hareketlerle aşağıya doğru nazikçe masaj yapmak faydalı olabilir. Günde birkaç kez yapılabilir.
Anne sütü: Bazı anneler hafif çapaklanmada anne sütü damlatmayı deniyor, ama bu durumda 2 haftadır geçmeyen bir şikayet olduğu için tek başına yeterli olmayabilir.
Mutlaka tekrar doktora görünmeli:
- Gerekirse göz doktoruna (pediyatrik oftalmolog) yönlendirilmesi gerekir.
- Kanallar tıkalıysa kanal açma işlemi (probing) gerekebilir.
Kısacası: Anne sütü damlatmayı deneyebilir ama bu kadar uzun süredir geçmeyen çapakta göz doktoruna gitmeleri şart.