Selam annelerr🔆
18 aylık oğlumla tuvalet eğitiminin 2. günündeyiz.
Aslında dünü bugün anlatacağım gibi olacak😄 Uzun olacak şimdiden okuduğunuz için ve anlayışınız için teşekkür ediyorum💚 süreçle ilgili bunu okuyup bilgi sahibi olanlar yazarsanız çok sevinirim🥰
Dün çok garip bir gün geçirdik eşimle, halıları kaldırmadım önce onu belirteyim. Oğlum 6 kere dışarı, 7 kere de lazımlığa yaptı çişini. Kakasını yapmadı henüz umarım tutmuyordur. Her 15 dakikada bir sorduk çişin var mı diye. Ve çoğunda yapmayacak olsa dahi oturdu, yapıyor gibi çiş dedi, sifonu çekti.
Öğle uykusundan bir saat önce çişini yapmıştı uyudu uyandı kupkuruydu, uyandıktan bir saat sonra yaptı çişini yani 4 saat tuttu☺️
Akşam yatana kadar böyle ilerledi süreç ve aralarda 15 dakikada bir çişini yaptığı da oldu, yani bez varken bu kadar sık yaptığının farkında değilmişiz.
Gelelim gece konusuna😄
En tedirgin olduğum kısım buydu aslında çünkü sabaha bezi çiş dolu kalkan bir bebekti düne kadar. Bebeğim desteksiz, bizden ayrı uyuyor odasında, yatmadan önce çişini yaptı, aynı rutinlerimizi yaptık ve uyudu. Biz yatana kadar(00.00) kontrol ettik çiş yapmamıştı.
Gece uyandı ve beni çağırdı yanına her gece yaptığı gibi baktım saat 5’ti. Yanına yattım hala kuruydu altı, çiş teklif ettim istemedi tamam dedim ama çişi geldiğine emindim😄 15 dk sonra uykuya daldı ve o ıkınma ve rahatlama sesini duydum baktım çişini yapmıştı uykuya daldığında hiiççç ellemedim kalktım yanından usulca😄 bezsizlik hikmeti mi nedir sabah 8’de uyandı🥹 çişinden de hiç rahatsız olmadan uyudu bunu çözmemiz lazım 7 saat tuttu gece daha da uzayabilir belki kendi kendine bu süre.
Sabah kalkınca da tuvalete oturup hemen yaptı çişini ama ikinciyi yine kaçırdı🥲 öğle uykusuna kadar bizi çiş için tuvalete götürdü hala daha kaka yok😶
Bu arada en önemli yardımcım eşim oldu, erkek çocuğu babadan gördüğünü yapıyormuş gerçekten de, eşimle tuvalete girip onunla yaptı hep çişini benimle yapmadı hiç😄
Yani süreç ne kadar sürer, bebeğim hazır mıymış bilemiyorum, fakat tuvalet iletişiminin önemini anladım diyebilirim. İletişimsiz direkt eğitime başlasak belki de çok afallayacaktık hepimiz.