Kızlar dün başıma gelen bi olayı anlatmak istiyorum. Benzer durumu yaşayan varsa fikir almak istiyorum. Oğlum 2 yaşında ve doğuştan böbrek genişlemesi var. Dün sabah Korucuk Eğitim araştırma Hastanesi’nde sintigrafi çekimi vardı. Sintigrafi için bize gün verirken “burada çocuk hemşiresi yok, başka bir hastanede damar yolu açtırıp gelin” dediler. Aynı işlemi geçen sene de yaptırdık ve geçen sene Medar Hastanesi’nde acilde damar yolu açtırıp diğer hastaneye geçtik sorun olmadı. Dün sabah tekrar Medar Hastanesi’ne gittik ama bi hastaneden kovulmadığımız kaldı. Acildeki sekretere durumu anlattım doktor hanıma sormam lazım dedi ben de kızın arkasından gittim çocuk da kucağımda. Doktor hanım da müşahade odasında perdeli bölümdeydi başka bir hastayla ilgileniyordu. Sekreter içeri girdi durumu anlattı, ben de dışarda bekliyorum doktor beni görmüyor ama sesleri duyuluyor. “Ne alaka ya başka yere gitsinler ben bişey açamam sonra elimde kalacak başıma iş alamam” dedi. Sesimi çıkarmadım, içerden çıkmasını bekledim. Çıkınca ilkten gayet sakin bir şekilde en baştan durumu anlatıp rica ettim. “Bizim böyle bir uygulamamız yok” dedi. “Ne zamandan beri yok, geçen sene aynı işlemi yaptırdım buraya keyfe gelmedim” dedim “beni ilgilendirmiyor ben yapamam” diyip arkasını döndü gitti. Hastanenin sözde hasta hakları bölümüne gittim durumu anlattım, geçen sene yaptırdığımı da söyledim çalışan hanımefendi geçen sene hangi tarihte geldiğimi sordu tarihi söyledim “o tarihte oğlunuzun adına acilde yara/pansuman olarak giriş yapılmış damar yolu yazmıyor doğru söylediğinizi nerden bilicem” dedi. O gün oğluma ilk defa damar yolu açılmıştı ben de hastanedeyken fotoğrafını çekmiştim açtım fotoğrafı gösterdim tarihi saati falan da gösterdim ikna oldu ama bu sefer de “o zaman o günkü görevli doktorumuz demek ki açmak istemiş, bugünkü de istemiyor bişey yapamam” dedi. Bir de “diğer hastanede açıyorlardır ya siz yanlış anlamışsınızdır bence” dedi ben de “ben gerizekalı mıyım özellikle üstüne basa basa dışarda açtırıp gelin diye söylediler” dedim. Sinirlerim tepeme çıktı artık. “Kapıdaki hasta hakları tabelasını ordan kaldırın, içeri geldiğimden beri sadece doktorlarınızı ve hastaneyi savunuyorsunuz” dedim kapıyı çarpıp çıktım. Yakınlardaki diğer özel hastaneye gittim ve işim 10 dakika bile sürmedi hemen damar yolunu açtırıp çıktık. Dün akşam Sabim’i arayıp Medar hastanesini şikayet ettim. Biraz önce dönüş yaptılar ve damar yolu açıp açmamak doktorun insiyatifine bağlı bir durummuş! Biz zaten ara ara hobi olarak damar yolu açtırıyoruz! Bu şikayet konularıyla asla uğraşmam ama bu işin peşini bırakmıcam Cimer’e de yazıcam.