Boncukdefne52 ya şöyle benim iki hamilelik üst üste geldi oğlumla kızım arasında 1 yaş olmaya 4 günleri eksik 24 aralık oğlum 20 aralık da kızım oldu e haliyle hamile olduğum ve çok sık ağrılarım olduğu için pek dışarı çıkamadık hafta sonları sadece üzerine kardeşine gelince bide erkek çocuk çok enerji dolu çok hareketlide bu sebepten dolayı birazda televizyon maruz bırakmak zorunda kalmıştım park da pek yaşıtlarımla ile oynak azdı kendi kendine salıncak kaydırak da oynardı yada sürekli koşardı uzman çocuk doktoruna götürdüm günde en az 2 ila 4 saat dışarda yaşıtlarıyla oynaması koşuşturması gerek ki televizyon hasarını atanırsın dedi tabi ki televizyon kesinlikle açmış alsın öz dedi bahadır almıyoruz her gün 2 veya 4 saate yakın gesdirip oynatıyoruz şimdi yeni yeni yaşıtlarıyla oyun oynamaya başladı yanıtlarının yada bankalarının elinden tutum onları kendisi ile oynamaya çağırmaya başladı yeni yeni farklı kelimeler kullanmaya başladı çok hırçın ve öfke patlamaları yaşıyordu istediğini anlat açmayınca hal hareketleriyle anlatıyodu alamayınca hıtçınlaşıyodu şimdi daha sakin eskisi kadar bi oraya bi buraya koşuşturmuyor yeni yeni ikili cümleler kullanmaya başladı psikiyatri ye de götürdüm zannettiğim iz gibi bir sorunu yokmuş fakat televizyonun verdiği zarar ve yaşıtlarımla pek zaman geçirmediği pek dışarı çıkartmadığımız için bu şekilde olmuş biraz sosyaleşme sorunu yaşıtlarımla oynamada çekinme gibi yani bide konuşma gecikmesi hırçınlaşması öfke kriz leri de bundan oluyormuş kendini hep el kol veya elimizden tutup kötürüyordu yada tekli cümleler halinde anlatıyordu mama anne baba hayır hadi ver aaaa düştü gibisinden şimdi bildiği bu kelimeleri daha yeni ikili haliyle söylemeye başladı anne mama vs gibi otizim spektum değil fakat yinede ergo terapi dil terapisi alması lazım dedi illa otizimli çpcuklar değil bu tür konuşma sorunları gi sosyal leşmede zorluk yaşayan çocuklar da gidiyormuş bu şekilde yani