Merhaba rahatsızlığınızı ben kızım 4aylıkken yaşadım ve şuan 19aylık hala devam ediyor ara ara tekrarlıyor çok fazla araştırma yaptım bende emziren bir anneyim kullanılacak ilaçlar bebeğime zarar verecek diye çok kaygı yaşadım. Diyet ile çatlağı sürekli iyileşme yoluna gittim ama tekrarladı. Neyse fazla uzatmayayım. Yapmanız gerekenleri yazacağım.
Hastalığın genel nedeni kabızlık. Kabız olmamalısınız eğer olursanız tekrarlar. Kabızlık sadece beslenmeden değil pelvik taban düşüklüğünden olabiliyor Levent tezcan hoca var sayfasını okumamızı tavsiye ederim.
Ben neler kullanıyorum onu yazayım.
fibrelin şase: kullandım kabızlığı azaltıyor
fito: yara iyileşmesi için
sarı kantaron: yara iyileşmesi için
teramisin krem: antibiyotikli krem o bölgede mikrop ile savaşması için
progtolog krem: (en çok işe yarayan) makat kasını gevşetme ve ağrıyı azaltmak için ama yarayı geçirmiyor diğerleri ile de kullanmak gerekiyor. Ayrıca emziren anneler kullanabilir prospektüsü okuyun
aynı sefa yağı: makat kası gevşemesi için
sıcak oturma banyosu: makat kası gevşemesi için günde 3-5 kez 15dk ve sizi çok rahatlatacak
makat kasını gevşetici egzersiz: levent tezcan hocanın sayfasında okuyabilirsiniz.
anuflex: dışkılama öncesi o bölgeyi gevşetiyor ama yara iyileşmesi olmuyor kabız olduğunuz sürece
anestol: sadece uyuşturuyor tedavi etmiyor bence
locofen: onunda pek faydasını görmedim
psikoloji: en önemlisi bu derim kafanız rahat ise o kasınız rahat ama kaygılar yüklenince farkında olmadan ben orayı kastığımı fark ettim o yüzden psikolojik durumunuzu da düzeltmeye çalışın
Bu arada genel cerrahiye muayene oldum. Çatlağımın çok basit bir çatlak olduğunu söyledi ve anestol ile locofen tedavisi yazmıştı.
Ben çok sıkıntı çektim o yüzden bildiğim herşeyi yazdım şifalar dilerim