motherthea Oğlum 4.5 yaşında ve 1.5 yaşında kardeşi var. Oğlum bebekliğinden beri hareketli bi çocuk kreşe gitti öğretmeni şikayet etmiyordu çok hareketli bir çocuk demişti bir iki kez. Kuzenim geldi çocuklarıyla Almanya’da yaşıyor oldukça sakinler oğlum onlarla oyuncak paylaşmadı diye ağlayan bi oğlu var mesela 7 yaşında oğlu bu arada. Oğlum ona sarılmak öpmek istedi hayır diyip istemiyorlar oğlum da çok ısrar ediyor mesela ya da ebe diye vurup kovala vs diyor. Biraz hareketli hiç durmaz yerinde ama bu dehb olduğunu mu gösterir bana sen yardım almalısın dost acı söyler dedi ve çok kafama taktım. Laf falan bölmez odaklanma problemi yok sadece bir şeyden Çabuk sıkılır boya yapar hemen sonra istemez başka bir şeyle oynar koltukta zıplıyor masalara çıkar atlamayı sever yapma diyorum dinlemiyor bazen beni çok kızarsam bırakıyor sonra devam. Ama bu dehb olduğunu mu gösterir
mamado motherthea geçenlerde 7-8 yaşlarında oğlu dehb olan bir arkadaşımla görüştüm. Benim bebeğim arabasında elinde oyuncağı ile oynuyordu. Arkadaşım kendi bebeği için “benim bebeğim hiçbir şekilde böyle durmazdı arabasında” dedi. Çocuk farklı yerlerden dehb teşhisi aldı. Kesin yani. Belki sizin için fikir olabilir. Eğer tedirginseniz doktora götürmenizde fayda var elbette. İçinizi kemireceğine ne olduğunu öğrenmek daha iyi tabii ki
motherthea mamado ben götürmek istiyorum ama eşim asla kabul etmiyor götürmeyi hiç bir şeyi yok bende çocukken böyleymişim diyor gün içinde 2 saat görüyor çalıştığı için gel de anlar 🤦♀️
bircagoniko motherthea benim çocuğumda dediğiniz gibi hiç durmuyor asla belkide daha fazlası bizimde babamız izin vermiyor normal çocuk olabilir diyor ama bilmiyorum bazen gerçekten farklılık görüyorum
mamado motherthea işin o boyutu da var ama. Hareketli her bebek dehb demek değildir. Siz gözlemleyin, gerekirse notlar alın, hatta kameraya kaydedin. Hem elinizde veri olur eşinize gösterirsiniz, hem de takibi sağlıklı olmuş olur
Birdunyabircennetannesiii Sürekli konuşuyor mu? Laf kesme huyu var mı? Yani bunlar yok diyorsunuz odaklanma sorunu yok diyorsunuz Mesela her şeyi unutur mu? Oğlum 4 yaşında gözle görülür şekilde var dehb Kesin tanı konulmuyor küçük diye ama maalesef ben eminim
motherthea Birdunyabircennetannesiii o kadar unutmaz ki maşallah hafızası çok güçlü. Konuşmayı çok sever ara ara anne dur diyip bişiler anlatır ama çok nadir. Mesela hiç cocuklu ortamda rahat bi kahve içmedim hep oğlum yapma dur oyuncağını Bırak yapma derim hiç durmaz bazı çocuklar çok sakin ama benim Oğlum çok hareketli. Üzüyor bu durum beni diğer oğlum aksine çok sakin