merveeinci öncelikle uyku rutini ve egitimi arasındaki farkı daha net anlamak lazım. Rutin demek yatma kalkma saati net olmali, uykuya hazırlık aşamasında her gun aynı sira takip edilmeli gibi ama eğitim desteksiz sekilde uyutmak demektir. Desteksiz uyutmak icin de sallama, temas, meme, beyaz gürültü, pis pis pat pat gibi bazı destekler ya hiç kullanılmaz ya da bazıları kullanilir ama bebeğin yatakta kendi kendine uykuya geçmesi sağlanır.
Ben 4 aylikken verme çabasına girdim. Buradaki arkadaşlar cok erken olduğunu söylediler. Vazgeçtim
Su an 9 aylik memede uyuyor. Gece her saat basi uyanan bir bebek olmadığı icin sabrediyorum ve bu duruma eskisi kadar dramatik bakmıyorum. 6. Ay civarı desteksiz yatağında uyutmaya alistirmistim ve vay diyordum memede yarim saat boynum tutulmadan harika bir şeymiş ama saltanatim cok kisa surdu 😀 cunku bebegim buyuk bir atağa giriş yaptı 6 bucuk 7 ye doğru ve ben uyuması icin memeye geri dönüş yaptım hicbir şeye gücüm kalmadı. Memede uyuturken ben de oturup dinlenme fırsatı elde ediyordum cunku
Simdi geriye bakıp düşündüğümde bebegimi uyku egitimi yüzünden aglattigim günler dakikalar oldu ve pişmanlık hissediyorum, onu yalniz bırakıp odadan terk etmedim ama yine de ağladı tabi ki. Yatir kaldir yapsam da. Onun dışında eğer bebegin saat basi uyanan zor bir bebek olsaydı kesinlikle uyku egitimi vermek icin elimden ne geliyorsa yapardım. Su an akışa bıraktım biraz dogal annelik de iyi hissettiriyor. Ilk başlarda çok katı kurallarım vardi ve strese giriyordum. Yalniz şunu söyleyeyim, rutin cok cok onemli 1 . Ay bitimi rutine basladim. Gece hiç bez değiştirmedim, sabah 7 aksam 19.00 seklinde bu aya kadar ilerledim. 9. Ayda saat konusunda biraz daha esnek davranmaya basladim. Ama çok da iyi yaptım dikkat ederek. Bebeğimin uykusu her zaman iyiydi. Bizim de sorunumuz gunduz uykusu idi. 9. Aya kadar gündüzleri ya hiç uyumadi ya da 1 uyku yaptı. 2. Uykuyu nadir gormusumdur