Nurmrdvn İki buçuk yaşında henüz konuşamıyor gel git baba vs. Bişeyler söyleyemiyor Sizce doktora götürmeli miyim yoksa erken mi sizin ne zaman başladı konuşmaya (Götürücek olursam çocuk doktoruna mı yoksa başka bir bölüm mü var)
NeclaLeylaCeydaOhnealaneala Nurmrdvn Geçen ay 2 yaşına girdi, benimki de konuşmuyor. Geç mi konuşacak acaba diye bekliyorum. Oğlum 2 yaşındayken bayağı konuşuyordu. “Baba, dede, bebiş vakvak” falan diyo. Bekliyorum bakalım inşallah konuşurlar 🤲
Nurcanben Nurmrdvn iki yaşına girecek bende iki cümle kullanmıyor diye biraz icerlenmistim yeni yeni basit ikili cümle kurmaya başladı
Nurmrdvn simseklivekalpli sizce biraz daha beklemeli miyim yoksa konuşma gecikmesi varmı iki buçuk yaşında
Nurcanben Nurmrdvn eğer kuzenleri falan varsa onların yanına bol bol götürün çocuklar yanında konuşan çocuk olunca daha da dilleniyor bence
papatyam-34 Nurmrdvn 28-29 aylıktı çocuk doktoru konuşması gerekiyor deyip çocuk gelişime yönlendirdi ikili kelimesi hiç yoktu her şeyi işaret dili ile anlatırdı ve sadece baba teyze dede nine bunları tekrar ederdi bize biraz tavsiyeler verdi oğluma da test yaptı sorular falan sordu ve konuşma geriliği olduğunu söyledi çevresel faktörlerlerden ve genetikten kaynaklı olduğunu düşünüyorum zamanla sizin desteğiniz ile açılacaktır dedi şuan 34 aylık cümle kurmaya başladı hatta bazen oturup sohbet etmeye çalışıyor kelimeleri bizim gibi net çıkmıyor arada dili sürçüyor ama çok şükür artık başladı konuşmaya işaret dili falan kullanmadan istediklerini söylüyor anne babaya gidelim anne uyumak istemiyorum anne ben salatalık yiyim mi gibi cümleleri var hatta bana hiç anne demezdi doktordan çıktık 2-3 gün sonra bana anne demeye başladı
Beraninannesii Nurmrdvn Çocuk psikiyatriye gitmeniz gerekiyor 18cinayindan beri uğraşıyorum bende 3yas 1 aylık tek tük kelimeleri var ikili cumle zaten kurmuyor şimdiye kadar özel eğitim alsın denildi ama artık dil konuşma terapisine yönlendirildik tek seans aldı dün o bile fark etmiş ki eve geldiğinde yarım yamalak soyledigi kelimeleri net söylemeye çabalıyordu
endoplazmikretikulumiste Nurmrdvn 26-28 ay arası açıldı erkek çocuğum . Kimi erkek çocukları cidden geç konuşuyor ama birden zincirleme düzenli uzun cümleler kurmaya başladı ondan erken konuşanları geçt jeneratörlü falan cümleler kuruyordu düşün anlamlı düzenli özneli yüklemli
Nurmrdvn İnsanlar çevremde sürekli neden konuşmuyo gibi şeylerle baskı yaptığı için tedirgin oldum psikolojim bozuldu resmen bu şeyleri duymakdan😕
nymeria_ Nurmrdvn her cocuk farklidir panik yapmayin bence once bi cocuk doktoru gorsun sonrasinda gerekliyse o sizi daha dogru branşa yönlendirir Bisey varsa da erken baslamak avantaj olur
Yagmur0606 Nurmrdvn sadece konuşmada sıkıntı yaşıyorsa farklı şeylerde sıkıntı yoksa algı komut alma anlama vs konuşur siz herşeyi anlatın bak kızım / oğlum bu bardak ben bu bardaktan su içiyorum şakacıktan yanında telefonla konuşun telefon calısıyormus gibi bugün sabah atıyorum dokuzda kalktım kahvaltı yaptım falan vs herşeyi söleyin hiç susmayın 3 yaşına doğru konuşur genelde kaydediyolar kafaya sürekli şarkı söleyin birgün birgün bir çocuk şarkısı sürekli söylerdim otururken yatarken ben şimdi mavi tabakta makarna yiyecem derdim dinlerdi hep sonradan açılmaya başlıyolar dediğim gibi başka sıkıntısı yoksa eğer hala kelimeler çıkmazsa işin uzmanıyla görüşmekte fayda var
Nurmrdvn Yagmur0606 evet başka bir problemi yok dediğimiz herşeyi anlıyo bişey istesem desem hemen yapıyo,dediklerini yapacağım teşekkür ederim🤍