nurbahar33
Eğer emzirerek uyutmayı bırakmazsanız 2 yaşına gelene kadar bu sıkıntıyı yaşamaya devam edersiniz.
Bebeğinizin gündüz de düzeni yok gece de. Ve o bu düzensizliği normal kabul ediyor.
Öncelikle belli bir düzene sokmanız lazım bebekler bir sonraki adımın ne olacağını bilmek isterler.
Yani atıyorum öğlen emzirdiniz sonra yanınıza yatırdınız onu yavaştan sevdiniz bu şekilde emerken değilde sizin yanınızda uzandığında kendi kendine uyuyacağını bilir
Evet kolay değil çok çok zor ama düzeni öğrenince rahatlıyorsunuz. Bu şekilde sizin sinir sisteminiz ve sabrınız da harab olur.eşinizle aranızdaki ilişki de yıpranır.
Gün içinde 3 saat uyuması gerekiyor. 2 uyku yaptırın. Akşam en geç 9da uyumuş olsun. Bu şekilde kendinize bir ayar yapın kaçta uyanıyor ona göre ayarlayın.
Ve lütfen vazgeçmeyin emzirerek uyutmayı bırakmazsanız çok çok zor olacak.
Gün içinde gece sütün biteceğini anlatın. Akşam mesela uykuya geçmeden son emzirmeyi yatak odasında değil oturma odasında yapın. Akşamları dediğiniz gibi babası uyutsun gece uyandığı zaman su verin . Süt bitti su içelim. İlk belki 1 hafta çok zor olacak ağlama kıyamet sürekli uyanma yaşayacaksınız. Ama sonra bir bakacaksınız uyanmamaya başlayacak.
Gündüz uykularında da yine emzirdikten sonra yanınızda uzandırın. Başını okşayın vs bu şekilde dalmasını sağlayın.
Eğer tek başınıza yapamayacağınızı düşünüyorsanız uyku eğitimi veren sayfalar var oradan yardım alın.
Ama çocuğunuzda bir sorun vs yok sadece bağımlı uyumaya alışmış. Ve uyku döngülerinde tekrar en son nasıl uyuduysa o şeyi istiyor bu sebeple sık sık uyanıyor.