Duru1235 Öncelikle şunu söyleyeyim bu konuda uzman değilim.Sınıf öğretmeni olduğum için bir dönem otizm konusuyla bayağa ilgilenmiştim.Hiçbir şekilde yanıltmak istemem böyle bir konuda önemli olan doktor kontrolüdür.Kız çocuklarında daha ağır seyrettiğini ve otizmin tek bir çeşidinin olmadığını biliyorum. Bir kaç türü var ve belirtiler de buna göre değişiyor.Göz teması kuramadıklarını aşırı derecede dönen ya da ışıklı şeylere karşı ilgilerinin olduğunu ,araba tekerleği gibi şeylerle saatlerce oynayabildiklerini,işaret etme konusunda ve konuşmada sıkıntı yaşadıklarını bazılarının kendi etrafında dönmeyi sevdiklerini , fiziksel temasta özellikle yabancılarla girdikleri iletişimde sıkıntılar yaşadıklarını okudum ,gördüm ,dinledim .Siz bu konuda sıkıntı olmadığını söylemişsiniz mesela .Ya da bu çocukların rutin yaşayış biçimleri oluyor bunun dışına çıktıklarında kriz geçirebiliyorlar.Böyle birşey de yok anladığım kadarıyla .Başkaları seslendiğinde bakıyor sanki bana tepki amaçlı bakmıyor gibi demişsiniz otizmli bir çocukta böyle olacağını sanmıyorum .Hiçbir şekilde kolayca isimlerine tepki verip göz teması kurmadıklarını hatırlıyorum.Ama yine de doktora götürmekle en iyisini yaparsınız ki bir anne olarak içinizde şüphe kalmasın.Hatırlayabilldiklerim bu kadar.🤷🏻♀️Ama bence gönlünüzü ferah tutun Allah’ın izniyle korktuğunuz gibi olmasın inşallah ☺️🤗