ilk çocuğum 4 aylıkken meme reddi yaşamıştık emmeyi bırakmıştı, 1 ay sağım yaparak vermiştim, mamada verdim sanırım o dönem tabi çok uzun sürmedi öyle olunca sonra sadece mamaya dönmüştük çok üzülmüştüm. Şimdi oğlum 4 aylık, okadar şartlandırdım kendimi emziricem mama vermicem diye, meme reddi yaptı inat ettim memeye döndürdüm. İlk 3 ay hatta 2 ay normalin üstünde kilo alımı vardı sütünüz çok iyi mamayı kapıdan bile sokmayın dedi doktorumuz. Şuanda da bebeğim emiyor, sadece anne sütü ile gece uykularını kesintisiz uyuyor, sık sık çişli bez alıyorum emdikten sonra bile mememi sıktığımda süt fışkırır tarzda çıkıyor ama bugün 4 ay kontrolünde kilo alımı yetersiz çıktı. Doktor süt arttırıcı birşeyler önerdi bir hafta sonra kilo kontrolü yapacak bir haftada 120 -130 gr. Artış olmazsa devam sütü başlayacağını söyledi.
Devam sütü ile beslenen annelere saygım sonsuz onlar için bir eleştirim yok kesinlikle kimse yanlış anlamasın.
Yani meme reddi yok, süt var, bebeğimi sık sık emziriyorum, ben bunlar olmasın diye dua ederken şimdi bu yetersiz kilo alımı da neyin nesi yani. Çok moralim bozuldu.
Sütün içeriği derseniz beslenmemede çok dikkat ediyorum protein ağırlıklı besleniyorum. Hergün 2 yumurtam var bir öğün mutlaka et türevi yiyorum.
İstediğim sadece dümdüz emzirmekti, niye bana kısmet olmuyor ya 😔