Bu gönderiyi nasıl yapacağız,ne yapmalıyım daha,olmuyor ilerleyeceğimize geriliyoruz diyen anneler için yazıyorum.
Merhaba sevgili anneler oğlum tam 3 yaşında ve bezi biz şimdi bıraktık.Bundan önce iki kere daha denemiştim.Birincisinde iki buçuk yasindaydi ama kış donemiydi ve ben ogretmen olduğum için ara tatilde en azından nabzini yoklayayim diye denemiştik.İkincisi bundan bir ay önceydi 15 gün uğraştık ama ısrarla ve inatla lazımlığa oturmuyordu.Ağlayarak otursa bile çişini bırakmıyordu.Annem bakıyor normalde ama onlarla da aynı durumdaydı.Ben de bak annecim benim okulum kapanacak biz seninle bezi bırakacağız artık hem hava da sıcak daha fazla kaşınma yapar,hem ben hep senin yanında oturacağım yapasıya kadar dedim.Sürekli bunu hatırlattım.Afedersiniz ama kendi büyük tuvaletimi bile gösterdim en azından alıştığında kakasını tutmasın diye.Sonra okullar kapanmadan 1 hafta önce kendi babaannem bizim eve gelince tuvalete yapacağım dedi.Ve inanır mısınız 3-4 gün sonra kendi söylemeye başladı.Çok şükür maşallah kaka tutma gibi bir problemimiz de olmadı.Ben ara ceverek en doğru kararı vermişim,yani demem o ki ara vermenin en iyisi olacağını düşünüyorsanız çocuğunuzda siz de yipranmayin sevgili anneler.Elbetteki bezi bırakacak öyle düşünün,ben ve eşim bundan önceki denemede pek sabırlı değildik açıkçası.Sabır ve yaklaşım çocuk için çok önemli.Varsa bu yaklaşımda olan bir büyüğünüz onunla yürütmek de çok kolaylaştırıyor süreci.Sunu unutmayalım onlar bazı şeyleri ilk defa deneyimliyor ve tuvalet eğitimi onlar için çok büyük bir durum, sevgiyle kalın 🙂