Merhaba arkadaslar bebegimde boyun egriligi vardı. 3. aydan itibaren farkettik ve fizik tedaviye gittik ordaki uzman bize bazi hareketler gosterdi ve tam duzenli olmasa da devamlı bu hareketleri yaptık bebegime ama YANLIŞ oldugunu Prof. Dr Bulent Elbasan hocam sayesinde bugun ogrenmis olduk. Duzelme pek olmadigi icin bu zamana kadar bugun kendisiyle gorustuk. Dokunarak yapılan hareketlerin yanliş oldugunu yapilmamasi gerektigini belirtti bize. Gelelim neler yapacagimiza;
- Bebegimizi egrilik hangi yondeyse yattigi yerden alirken yan ceviriyoruz ( o zaten kafasini kaldiriyor ) daha sonra kucagimiza o sekilde aliyoruz. Amac kisa olan tarafi esnetmek daha cok acmak.
- Kucagimizda mesela dizimizde oturturken yine egriligin oldugu yone bebegimizi egiyoruz kafasini diger tarafa acmasi icin .
- Kucakta tasirken ayni sekilde sirti bize donuk olacak sekilde egriligin oldugu yone yine egiyoruz. Baktik kafasini birakiyo yigilma oluyo yani durusunu duzeltiyoruz.
- Mama sandalyesinde oturuyorsa diyelim boyunda kisalik sol tarafta o zaman sag ayaginin altini destekliyoruz yukseltiyoruz amac sol tarafi acmak yani.
Kisaca bu sekilde hocamiz bize yapmamiz gerekenleri anlatti sizinle de paylasmak istedim. Sorulariniz olursa cevaplayabilirim🤗 sevgiler🌸🤍