karpuz_ büyük kızım 3 yaşından sonra konuştu ama tam konuştu yani kelimeleri tam çıkarttı. O süre içinde bizde çok endişe ettik dil terapisti arkadaşım var ondan destek ve akıl aldık .
Çocuğun konuşması için kelime haznesinin dolması gerekiyormuş ve zorlanması gerekiyor. Evin içerisinde ne yapiyorsaniz tek tek söyleyin , “ben mutfağa gidiyorum , su aldım geldim, şimdi oturdum, oyuncaklarımızı dizelim, bu sarı araba sana veriyorum, vurgulayin işte mavi top bekleyin tekrar etsin sonra konuşmaya devam. Oturup birlikte oyun oynayın ama hep konuşarak “topu sana attım, evet top bende” gibi. Bu şekilde yapın bi süre sonra konuştuğunu göreceksiniz 🙂 bir de bisey istediğinde hemen anlamayın (anlasanız bile) suyu isteyebilsin mesela bekleyin.. sonra “ Su, bu suluk “ tekrar edin surekli..