symkvnc merhabalar, gunde min 4-5 saat bir suru cocukla birlikte oynayan cok sosyal herkese gulen yolda gordugu cocuklara gidip sarilan open oglumda da ayni korkulari yasiyoruz, lojmandayiz her gun 2-3 saat parktayiz gunduz de bebekli cocuklu komsular bir araya geliyoruz her gun birimizdeyiz kahvede, yani oyun grubuna da yazdirsaniz degisen bir sey olmaz, ayni ayda basladi korkular, cunku gelisiminin bir parcasi, korkmasi cok da guzel bir sey aslinda dedim ya kasla goz arasinda tanimadigi kisilere gidip sarilirdi operdi diye, artik buyuyor algisi daha da aciliyor yabancilari taniyor bizimki de yabancilardan korkmaya basladi, aslinda korkmasi bebeginizin dogal alarm sistemi gibi dusun, korkuyor cunku tehlike kavramini ogreniyor sesten de korkuyor ki ogreniyor ses=tehlike, yoksa hicbi sese aldiris etmeden caddelerde kosar ama sese duyarli oluyor korna sesi birinin sesi taniyacak, ani harekete karsi refleksleri gelisecek, kendini korumayi ogrenecek, guvendigi kisilere yonelmeyi ogrenecek, kesinlikle neden korkuyosun korkacak bisey yok demeyin evet annecim anliyorum seni korktun o ses bu sesi tehlikeli degil o kisi zararsiz annen hep yaninda deyin sarilin opun gececek bu donem ve cocugunuz cok guclenerek cikacak bu donemden