Ess92 Kızlar uzuuunca bir süredir ara ara diş ağrılarım oluyor özellikle tatlı şeyler yedikten sonra. Birinci sebebi korku 2. Sebebi hamilelik ve emzirmeden dolayı diş hekimleri tedaviyi erteleyebiliyor diye gitmedim dişçiye ama son 2-3 gündür ağrım fazlalaştı. Ağrı kesicilerin etkisi azaldı. Bugün artık mecbur gideceğim. Mesela ilaçla antibiyotikle tedavi uygulanan durumlar da oluyor mu? Yoksa direk kanal ya da dolgu mu yapılıyor? Sıcak soğuk tatlı şeylerde direk dişim ağrımaya başlıyor yavaş yavaş çürümeye başlamış aynadan gördüğüm kadarıyla. Küçük bir parça kopmuş gibi o ağrıyor dediğim dişte. Üstte de sanki gömülü 20lik var. O da bir şey yerken ağrı yapabiliyor. 4 saat sonra doktora gideceğim ama korkuyorum sizler tecrübelerinizi yazıp korkan bu kardeşinize yardımcı olabilir misiniz? 🥲
Dmt-01 Ess92 çürükse eğer kurtarılamayacaksa çekebilirler.Benimde bidişimde biraz çürük vardı gerçi içi biraz oyulmuş gibiydi kırılmıştı az az yani.Neyse iki ay kadar önce birden ağrımaya başladı günde 10 tane ağrı kesici içtiğim halde ağrım geçmiyordu.diş hastanesine gittim röntgen çektiler diş kökünde apse vardı antibiyotik verdi kullan haftaya gel çekelim dedi.Bende zaten korkumdan işlem yaptırmak için değil sırf antibiyotik versin diye gitmiştim.Anitibyotiğide içtim ama ağrım geçmedi özel hastaneye gittim genel anestezi altında 2 tane 20 lik dişimi çektirdim ve devlette apse yapmış çekilecek denilen dişimide kaanl tedavi ve dolguyla kurtardı ve yine bi dişim daha dolguluktu onuda yaptırdım.Tek seferde kurtuldum valla.Dişçi fobisi çok kötü ya şuanda 2 dişim dha var yapılması gereken ama korkuyorum.biri 20 lik diş biri çürümeye başlamış bi diş ama özelde çok pahalıya geldiği için bütçemi düzeltince yine genel anesteizyle yaptıracam
myangelson Ess92 röntgen çekiyorlar ona göre söylüyorlar ama genelde dolgu oluyor çürük ağrı yapıyor çünkü
Ess92 alpmomssss doğum yaptım canım hamileliğin 4. Ayından başladı bu kadar yoğun ağrılar. Yani nerdeyse 1,5 yıla yakındır 2-3 kere şiddetli ağrım oldu dayanılmayacak gibi değildi ağrı kesici parol alıyordum geçiyordu Haftasonu aferin aldım günde 1 kere bir de karanfil bastım ağrıyan yere ama tamamen geçmedi
Ess92 Dmt-01 kopmuş dediğim oyulma işte benim de canım. Ben de normalde iğnedir aşıdır korkmam hissetmem bile ama ağzın içi olunca korkuyorum işte. çekim derse çektirmek hiç istemiyorum böyle de ne kadar dayanabilirim bilmiyorum. Şu an aferinle geçiyor benimki ama ne kadar böyle devam edebilirim ki o yüzden doktora gitcem bugün. Antibiyotik hangisiydi bu arada? Ben emziriyorum ona göre verirler heralde değil mi?
Dmt-01 Ess92 bende normalde iğneden korkmam.Ama ağız içi olunca ağzımı açamıyorum bile.Özeldeki doktor dedi zaten eğer normal işlem yapacak olursak kendinizi kilitleyebilirsiniz oyüzden yaptıramazsınız işlem daha kötü olur dedi.Çünkü dişin durumunu görmek için ağzıma bakmak istedi ama açamadım ağzımı.Antibiyotik amoklavindi sanırım çünkü doktorun yazdığını değil muadil olanı vermişlerdi.Bana ilaç yazan doktor emzirip emzirmediğimi sordu.Sizede soracakalrdır ama sormazlarsa siz söyleyin emziriyorum diye
myangelson Ess92 dolgu ile kurtarilamazsa kanal yapılır o zaman. Bende de yüksek ihtimal kanal gerekecek ama önce dolgu deneyelim demişti seneler önce doktor. Dolgu olmuştu ama şimdi yine ağrılar başladı bende gitmem lazım diş hekimine bu sefer kanal tedavisinden kaçışım yok muhtemelen 🥲
sek_kahve Ess92 bunu kendileri de söyleyemez, ilk önce röntgen çekilir. Çürük azsa dolgu yapılır ama büyükse sinirlere ulaşmışsa kanal tedavisi yapılır. Enfeksiyon, apse falan varsa antibiyotik verilir iyileştikten sonra tedavi uygulanır
myangelson Ess92 onda da ağrı oluyor muydu derken dolgu yapılırken mi sonrasında mi 😅 dolguyu yaptıralı 3 sene oldu sanırım tam hatırlamıyorum
Ess92 myangelson dolgu yapıldıktan sonra yine ağrı olduğu için heralde kanala karar verdiler değil mi? Dolgu yapıldıktan sonra ne kadar ağrısız sızısız sıkıntısız devam ettiniz onu demek istedim aslında ☺️
Metesmom Ess92 Eğer iltihap varsa önce ilaçla yok ediliyor ve sonrasında dolgu veya kanal tedavisi yapılıyor. İltihap yoksa önden ilaç kullanılmıyor diye deneyimledim ben. Yirmilik diş sürecini deneyimlemedim ama benim dolgu/kanal tedavilerimde iğne yapıldı, uyuştuktan sonra acı hissetmedim.
Ess92 Metesmom dolgu kanal tedavilerinden sonra ağrılarınız azalmıştır değil mi? Ben daha önce hiç diş tedavisi olmadım mazur görün sorularımı lütfen 🙏🏻