Masalina12 17 yaşımda ilk panik atağımı geçirmiştim. (30 yaşımdayım) ailem felç indiğini zannedip acil hastaneye götürmüştü. On sene boyunca Ankara’da gitmediğim psikiyatrist psikolog hoca kalmadı okumadığım hiçbir kitap kalmadı çok fazla ilaç kullandım senelerce uğraştım panik atak zamanla klostrofobiye döndü asansör otobüs araba tren metro hiçbir şey kullanamaz hale geldim bir dönem Agorafobim çıktı evden dahi dışarı çıkamadım yani iyileşeceğim yerde daha da kötüleştim on sene boyunca bu hastalık üzerine yüzlerce kitap okudum zaten okumayı araştırmayı çok seven bir insanım hatta en son gittiğim psikologum farkındalığımın çok yüksek olduğunu bu ilme karşı bilgimin çok fazla olduğunu söylüyordu lakin açık söylemem gerekirse hiçbir fayda etmedi senelerce bana hep dediler ki kendi kafanda bitireceksin herkese çok kızdım kendi kafanda bitmiyor diye Ama doğruymuş akışına bıraktım dedim uğraşmayacağım artık her şeyin bir sebebi vardır ya ben ölüm gördüm dedemin ölümünü gördüm ölümü gördükten sonra iyileştim ben aynı hafta asansöre bindim senelerdir çocuk yapmaktan korkuyordum çocuk yaptım doğumumda bile hiç korkmadım hastane kağıdımda sahip olduğu hastalıklar kısmında panik atak yazıyordu ama panik atağım P’si gelmedi Yaklaşık iki sene oldu ben iyileşeli tamamen bitiyor mu hayır yine diğer insanlara göre biraz daha kaygılıyım yine diğer insanlara göre aklımdan daha farklı şeyler geçiyor ama ileride tamamen bitecek biliyorum tek tavsiyem kesinlikle tek başınıza aşamayacaksanız psikiyatrist değil psikoloğa gitmeniz çünkü psikiyatrist size ilaç veriyor ve ilaçların ne zararlarını gördüğüme burada anlatıp tekrar tekrar hatırlamak istemiyorum inanın Insanlar dört sene üniversitesini okuyor ben on sene boyunca bunları araştırdım kendim için bu süreçte bu hastalık için yazılmış kitapları okumak çok önemli eğer manevi tarafa ilginiz varsa yine bununla ilgili manevi kitapları okumak çok önemli orta Çağ döneminde İslam alimlerinin bu tür şeylerle ilgili yazdığı kitaplar var onları okumak çok önemli ama yine söylüyorum kesinlikle psikiyatristi tavsiye etmem