Merhaba, öncelikle hayırlı olsun bebişiniz sağlıklı büyüsün. Benim bebeğim prematüre ve bir hafta sütüm gelmedi biberonla bile tam beslenemiyor, burnundan midesine inen hortumla besliyorduk. 15 gün kadar hem sütüm yetmediğinden hemde emme refleksi tam gelişmediğinden hiç emzirmedim. Sonrasında sütümü sağıp verdim ama her seferinde meme teklif ettim pek başarılı olamayınca silikon uç aldım onu yarım yamalakta olsa tutuyordu ama tam doymadığı için biberon vermeye de devam ediyordum. Sonra hemşiremin tavsiyesiyle farklı pozisyonlarda emzirmeyi denedim en sonunda uzanma pozisyonunda dene dedi denedim ve tuttu. Yani ben yana dönük uzanıyorum, bebeğim de bana dönük yan pozisyonda uzanıp emiyor. Farkettim ki o yana dönük uzanarak emmeyi istiyor bu sefer ben oturup yüksek bir yastık kullanarak onu yine kendime doğru yan yatırarak emzirdim. O günden sonra sanırım yaklaşık 25. Gün civarı falandı tamamen memeye geçtik.
Demem o ki pes etmeyin, öyle bir anda tutamayabilir ama sonuç olarak ona sizin memenizden daha iyi gelecek bir şey yok elbet tutacak. Farklı pozisyonlar deneyin benim gibi. Olmazsa silikon uç alın onunla emsin zamanla bıraktırırsınız.
Bakmayın çok basitmiş gibi anlattım ama çok mücadele ettim. Biraz mücadeleyle biberonu tamamen bırakacaksınız inşallah. Tabi bir de pozitif olun mutlaka 🩷🩷