metehann4 bence oturup önce bir analiz yapın, neden kilolusunuz? Yemeği birakamamaktan mi,deneyip basaramayinca pes ettiginizden mi, halinize uzulup yapamıyorum diye dusunmenizden mi, ertelemekten mi, duygusal yiyici misiniz, çok mu hareketsizsiniz? Ve benzeri birçok sebep olabilir. Oturup yazın neden kiloluyum nerede yanlış yapıyorum ve ne yapmalıyım diye.. ayrıca kilolu olduğunuz için bazı değerleriniz bozulmuş olabilir. Önce doktora gidip hormonlariniza, şeker, insülin, vitamin değerlerinize ( özellikle D vitamini ve demir) bunlara baktırın. Bazen bazı şeyler kilo vermeyi zorlaştırıyor. Önünüzde bir engel varsa o da kalkmış olur hem. Veya insülin direnci gibi bir probleminizi varsa ilaç kullanarak daha rahat zayiflayabilirsiniz. Tabiki yapabilirsiniz 💖
Önemli olan kararlı olmak. Hareketli olmak ve yememek
Bence aralıklı oruç son derece güzel bir yöntem. Bir araştırın. Doktora da danışarak bir yıl bulabilirsiniz kendize. Bir endokrinolojiye görünun sonra başlayın 🤍 üç ayda çok güzel bir noktada olabilirsiniz