Mariposa bir yerlerim çamur yağmur olur diye değil de, küçük çocuğum bünyesel olarak hassas ve çabuk hastalanan bir bebek. Birinin zorunlu olmayan okulu için diğerini harcamış olacaktım. Okul yakın da değildi, yolları da bozuktu. Zaten o yüzden en başında servis olayına öncelik verdim. Zaten başlarda “kişi sayısı belirliyoruz servis olacak” derken kendim götürüyordum. Caddede küçük oğlum bebek arabasından sarkıyordu düzelteyim derken az daha araba çarpıyordu. Kendini parçaladı bebek arabasının içinde. O dönem bunu da deneyimlemis olduk yani. Sınıf açılsın öğretmen çocuğu alsın diye beklerken bile ağladı arabadan indi yerlerde emekledi süründü. Daha nasıl anlatayım.. usutmesini geçtim bu pandemi döneminde ayak basılan yerlerden alacağı mikrobu bile düşünmekten kafayı yiyecek gibi oldum. İnsanlar tükürüyor balgam atıyor afedersiniz.. yani biseyi söylüyoruz, direk okuduğuna göre yorum yapıyor insanlar. Herkesin evinde olabilecek veya dışarı çıktığında çocuğuyla yaşayabileceği sorunları, kendisi başarabildiyse bile başkalarının başaramayabilecegini çünkü her çocuğun bir olmadığını, her annenin de bir olmayıp o dönem nasıl bir ruh hali veya sağlığının olduğunu düşünemiyorlar. Kendilerinde yorum yapmış oluyorlar ama yargıladıklarını kabul etmeyerek. Sızı tenzih ediyorum. Oysa göndermek için can atmayan hiçbir anne bütün yaz kendini ve çocuğunu hazırlayıp, onca borç içinde zorunlu bile değilken, evde yeterli eğitimi mesleği gereği sağlayabilecekken maddi manevi hazırlanmaz. Servis ücretini bile imkanımın yetersizliğinden annem ödeyecekti de öyle gönderelim dedik. İki çocuğum da mağdur olmaz dedim. Ama böyle ilerledi. Sizin çocuğunuz şanslıymış her koşulda götürebilen bir annesi varmış. Benimki değilmiş demek ki.. birisi daha böyle yorum yapmıştı onun anlayabileceğini düşünmeyerek bu kadar yazmak istemedim. Sizin biraz olsun anlayabileceğinizi umut ederek yazdim , yorumunuz için teşekkürler.