1234hevlin Canım bu tarz kızarıklık ve şişlikler aşıdan sonra normal sayılır, özellikle bir yaş aşısında (karma ya da KPA) olabiliyor. Genelde birkaç gün içinde kendiliğinden geçer. Şişlik çok büyükse ya da sertse hafif soğuk kompres yapabilirsin. Ama kızarıklık artarsa, ateş, huzursuzluk varsa calpol verebilirsin eğer iltihap belirtisi olursa mutlaka doktora göster.