Guzeloglumm Merhaba kızlar fikrinize ihtiyacım var bilgisi olan yazabilirse çok sevinirim. Biz bi kaç gün önce eşimin iş yerinin bursaya taşınacağını öğrendik. Şuan istanbulda yaşıyoruz kendi evimizdeyiz ama eşimin işi dolayısıyla bursaya gidersek-ki bu duruma ikimizde olumlu bakıyoruz çünkü istanbulun kalabalık ve karmaşası bunaltıcı gelmeye başladı bu sebeple bursaya taşınma durumumuz doğuyor. Sorum şu burdaki evimizi satıp orda yeniden almak mantıklı mı yoksa orda kiraya çıkıp buradan aldıgımız kirayı oraya vermek mi doğru bi türlü karar veremiyoruz ikisininde avantajları ve dezavantajları olacaktır diye dusunuyorum.Fikirlerinizi merak ediyorum siz olsanız ne yapardınız
KendiEvimdeDeplasmandayim Guzeloglumm tamamen taşınıyosanız sizi istanbula bağlayan bir durum kalmıyosa alabilirsiniz bursadan. Ama belirli süreliğineyse uğraşmaya değmez bence.
Mmeelliikkeee Guzeloglumm bence önce oturacağınız semti belirlersiniz yeni yerleşimler var merkezde 30 yıllık üstü binalara da o para isteniyor ama Kayapa vs yeni bölgeler uygun ve sıfır güzle evler var . Sizinkini ne kadara verirsiniz gibi bir hesap yapabilirsiniz hem kira hem alım için aynı. Trafik ve yoğunluk artık Bursa’da da çok fazla malesef ama yine de daha iyi gelebilir size .
neslika Guzeloglumm merhaba. Hayırlı olsun. Yaşayacağınız muhite göre değişir bu durum. Genel olarak buradaki kiralar ve ev fiyatları yüksek ama İstanbul’a göre daha uygundur. Rakamlara göre karar vermek lazım bir de kiracıyla uğraşmak zor. Bursa da her geçen gün kalabalıklaşan çok göç alan bir şehir. Geri dönmeyi düşünmüyorsanız buradan ev almak mantıklı. Ama ileride buradakine satıp İst’dan alayım derseniz pek mümkün olmaz. Yakınımız İstanbul’daki evini satıp burada iki daire almıştı. Bina yaşına ve semte göre değişir tabii.
Hernasipvaktineesirdir Guzeloglumm daha bugün duydum kuzenimler çamlıca da havuzlu villada oturuyor karşı daileri 7 milyon küsüre satılmış havuzlu dubleks düşünün. Kardeşimler geçen ay istanbul çekmeköyde 80 metre karelik evi 6 milyon küsüre aldılar. Ben olsam kesinlikle bursadan ev alırdım.
Guzeloglumm KendiEvimdeDeplasmandayim aslında sadece benim ailem istanbulda ve onlar hariç çokta bizi bağlayan bi durum yok. ama ileriyi düşününce kararsız kalıyorum 4 yaşına girecek bi oğlumuz var neticede türkiyenin başkenti gibi bisey oldu istanbul pişman olurmuyuz evimizi satarsak bilemiyorum
Guzeloglumm Mmeelliikkeee eşimin iş yeri gemlik tarafına taşınacakmış bizde o civardan bakmayı düşünüyoruz şuanki evimiz eski vs değil o yüzden satınca ordan güzel bi ev alabiliriz diye düşünüyorum sadece İstanbul oldugu icin ilerde sattıgımıza pişman olur muyuz bilemedim
Guzeloglumm neslika çok teşekkür ederim. Burdaki evimiz için benzer ev fiyatlarını inceliyorum bi kaç gundur burdakini satınca bursadan daha geniş ve 0 bir ev alabileceğiz sanırım tek düsüncem acaba bi gün dönmek istermiyim istanbula veya nispeten daha pahalı bi şehir olduğu icin burdaki evimi satmak mantıksızlık olur mu acaba
KendiEvimdeDeplasmandayim Guzeloglumm kiracıyla uğraşmakta zor ev sahibiyle de. Kötü kiracıya denk gelirsiniz ya da ev sahibine pişman olabilirsiniz. Ben olsam satıp buradan alırdım ama tabi kendi durumunuzu siz daha iyi bilirsiniz.
Guzeloglumm KendiEvimdeDeplasmandayim haklısınız Allah herkesi iyilerle karşılaştırsın teşekkür ederim yorumunuz icin☺️
KendiEvimdeDeplasmandayim Guzeloglumm bende gemlikteyim bu arada merak ettiğiniz bir şey olursa cevaplarım
Guzeloglumm KendiEvimdeDeplasmandayim ay öylemii eşimin bi kaç arkadaşı var onlardan fikir aldık ama tabi bi kadın gözüyle bakamazlar size iyiki denk geldim. Nasıl sizce oralar ailem ve eşimin ailesi iki tarafa da uzak kalacağız eşimin iş saatleride hiç kısa değil sabah gidip akşam geliyor tek başıma oğlumla nasıl vakit geçiririm neler yaparım istanbul gibi hareketli herşey elimizin altında bi yer midir acaba
Guzeloglumm Hernasipvaktineesirdir evet bende bakıyorum nerdeyse aşağı kalır yani yok kira olarakta satılık olarakta istanbulla yarışıyor fiyatlar
neslika Guzeloglumm ben beğendiğim bir ev bulursam satın alma taraftarıyım. Kiracı olmak zor gerçekten. Taşınmayacağım diye tutuyoruz evi sonra oğlum evleniyor çıkar mısınız oluyor. Sıkıldım değiştireyim bir yeri desen olmuyor. Bazı komşuların tavrı bile farklı oluyor. Güzel bir muhitte sağlam bir binada kendi evim olmasını tercih ederim. Diğer taraftan evime kiracı alsam düzenli öder mi derdi. Ama İstanbul’da yaşayan oraya alışan diğer şehirlerde pek duramayıp geri dönüyor. Ben gezmeye gidince bile iki gün kalsam kaçmak istiyorum oradan. İş yeri nerede bilmiyorum ama mesela Mudanya gibi bir ilçede oturunca feribotla İstanbul’a gidip gelmek çok kolay oluyor. Evin değeri semte göre değişse de genelde İstanbul Bursa’dan daha değerli mülk ve arazi olarak.
KendiEvimdeDeplasmandayim Guzeloglumm bende samsunluyum aslen eşim istanbulda oturuyodu evlenince buraya yerleşme kararı aldık ucuz olmasından kaynaklı. Bizimde kimsemiz yok burada aynı durumda sayılırız. Gemlik sakin bir yer aslında biz sıkılıyoruz biraz pek gelişmiş değil sahili var bi avm vs gibi şeyler yok daha çok merkez ilçelere gidiyoruz bizde gezmeye. Oturacağınız mahalle de önemli bazı mahalleler çok yobaz bazıları daha düzgün. İlk başta tatlı geliyodu açıkcası ama biz sıkılıyoruz maalesef bi kaç sene sonra nasip olursa samsuna gitmek istiyoruz. Gözünüzü korkutmak istemem tabi belki siz seversiniz tanıdıklarınız da varmış sıkılmazsınız 🌸 eşinizin iş yeri neresi acaba sorun olmazsa sizin için Birde çocuk için oyun alanı vs gibi yerler fazla var mı pek bilmiyorum kızım 6aylık araştırmadım o yüzden ☺️
Guzeloglumm ikibebekannesi34 haklısınız bu fikir ağır basıyor Bendede bakalım hayırlısı inşallah tesekkurler yorumunuz icin ☺️
Ballilokmam11 Guzeloglumm gemliğe tasiniyorsa isteri ordan almanız daha avantajlı ama şöyle bisey varsa İstanbul bursa arası da çok az mesafe yarı belki eşiniz için daha farklı güzel bir iş teklifi gelip İstanbula geri dönmek isteyeceksiniz bu durumda zorda kalabilirsiniz bide İstanbul’daki evinizin deprem dayanıklılığı felan da önemli tabi eşimin ailesi de gemlikte yazları gidiyoruz güzel yeni evler var hatta bizimde insaatimiz var bitince satacağız 😅
Guzeloglumm Ballilokmam11 yeni iş fikri cok uzak bize eşim uzun zamandır işinde devam ediyor ve ağır bi iş olmasına ragmen memnun ve maaşı belli bi yere geldiği icin baska bi yerde daha düşük bi maaşa zorlanırız diyor. Burdaki evimiz deprem bölgesi denebilcek bi yerde küçükçekmecede oturuyoruz binamız sağlam ama tabi ne olacak Allah bilir ☺️ Bizim taşınma olsa bile sanırım 1 seneyi bulacak bakarsınız sizin satacağınız ev bize nasip olur 😁
Guzeloglumm KendiEvimdeDeplasmandayim işte bende bu sebepten kararsızım evet her ne kadar istanbulun kalabalıgından bunalmış hissetsemde burda doğup büyüdüm ve alıştım uzakta olsam alışabilir miyim yaşayabilir miyim bilmiyorum umarım iyi olur biizm için Eşim Borusanda çalışıyor
dilemma Annemler 2 sene önce o hatayi yapti İstanbuldaki evi satip Bursa’dan aldilar.Simdi Bursa’nin degeri 3-3,5 milyon iken İstanbuldaki evin degeri 6-6,5 milyon oldu
KendiEvimdeDeplasmandayim Guzeloglumm herkesten uzak olmak yaşım ilerledikçe bana zor gelmeye başladı açıkcası ama herkesin hayata bakışı farklı belki siz seversiniz en iyisi olur umarım sizin için. Bende toggda çalısıyordum yeni çıktım istanbuldan bi fabrika buraya taşınacakta togg için orası mı diye merak edip sordum 🫶