laydakoc dehb sadece çocukken olmuyor. Bende de var. Eğer aileniz sizde de var diyorsa şuan gitseniz bile vardır 🫠
Çocuğunuz hareketli diyr dehb tanısı alması saçma. Oğluma dürtüsellikten dolayı psikiyatriye yönlendirdiler. 6 yaş altına bir şey denmez dedi. Bu arada bende ve kardeşimde de dehb var. Yüksek ihtimalle vardır ama gözükecek diyr bir şry yok dedi. 6 yaşa kadar bu süreç düzelebilir dedi. Zaten dehb varsa 6 yaş üzerinde kırmızı reçeteli ilaç kullanmak zorunda kalacak. Yoksa derslerine katılamayacak, sınıfta uyuyacak, sürekli gezinecek bu yüzden sürekli öğretmenden azar yiyecek gibi gibi 🤷🏽♀️ güzel bir şey değil yani. İlaç alınca bir anda çocuğun herşeyi baskılanacak🙃 içmediği 1 günü bile fark edeceksiniz. 6 yaşa kadar düzelebilir bu durum çok üzerinde durmayın.
Dehb de
Dikkat eksikliği
Dürtüsellik
Hiperaktivite
Bu üçüne bakılır. Bunlar mesela Hiperaktivite sadece hareket halinde olması değil bazı zamanlar hareketsiz olarakta gözükür. Tanı alması uzun sürüyor. Tüm öğretmenleri ve psikiyatriyle ortak şekilde ilerleyip tanı alacak.