Meri-Mel eskiden bilinmiyordu. Mesela benim kayınvalidem 4 sene semptomları çekti, kendi kızı doktor olduğu halde en son çölyak bakıldı ve tanı aldı. Benim kızımda ise tesadüfen bi ona da baaklım dediler ve çölyak olduğu ortaya çıktı. Daha ileri yaşlardaki veya daha eskiden tanı alan kişilere bakıyorum hep 2-3 sende hatta 10 sene de tanı alan kişiler var. Bu hastalık olmadığından değil bilinmediğinden. Ancak bilinçlendikçe bu da gözönüme alınıyor ve bu yüzden teşhis sayısı artıyor.