Defneannesi_ Meningokok aşıları A ve B grubu olarak 2 ye ayrılır.
MenAW grubu (menectra,menveo,nimenrix)
MenB grubu (bexsero)
A grubu için uygun olanı ve tabi rahatlıkla bulabileceğiniz markayı doktorunuz önerir (örneğin biz Nimenrix yaptırdık,diğer markalar yoktu şehrimde)
İmkan var ise her iki grubunda uygulanması öneriliyor çünkü A kadar B de yaygın görülüyor.
Aşılar en erken 2. Ay itibariyle yapılmaya başlanabiliyor,üst limit yok. Aşı takvimini başladığınız aya ve çocuğunuzun durumuna göre doktor belirler. (5 aylık olmanız geç kaldınız demek değil, biz ilk 9. Ayda başladık öyle gerekti mesela)
A grubu aşıları en son hatırladığım her dozu 270-280tl, b grubu aşısı 400 küsür idi.
Genel olarak uygulama şöyle;
-ALTINI ÇİZİYORUM, “Doktorunuz bebeğinize uygun doz / aşı çizelgesini çıkartır” Ben sadece aşağı yukarı bir genel bilgileri bilin diye yazıyorum.Sonuçta özel aşılar,maddi karşılamasını şahsi yapıyoruz.
A ve B grubu aşıları aynı gün vurulabilir.
İki aşı arasında 1 ay fark koyulabilir (bu ay A,gelecek ay B gibi)
6 aydan küçük bebeklere A grubu 2+1
6 aydan küçük bebeklere B grubu 3+1
6 aydan büyük bebeklere A grubu 1+1
6 aydan büyük bebeklere B grubu 2+1 şeklinde doz ayarlaması yapılır.
Oğluma aşıları nimenrix ile 9. Ayda başladık. 6 aydan büyük olduğu için Nimenrix 1+1, bexsero 2+1 oldu.
Dolayısıyla Nimenrix 9-12 aylarda yapıldı.
Bexsero 11-13-15 aylarda yapıldı.
Oğlum şuan 16 aylık. Herhangi bir yan etki yaşamadık.
Her aşıyı özel de olsa reçete ettirdim.