mamalika merhaba, açıkçası yazdıklarınızı o kadar tanıdık geldi ki 🫶🏻 ben de sizin gibi meme reddiyle tanışınca sağmaya başladım ama o kadar çok şey üst üste geldi ki hâlâ hangisi sebep oldu anlayamıyorum. Benim bebeğin redde başladığında 3.5 aylıktı ve tam bir ay bu şekilde defalarca deneyerek sabrettim. O dönem hem bir atak dönemi vardı, hem bazen fazla tazyikli geliyordu hem de bazı günler az gibiydi. Arada mama takviyesi yaptığım zamanlar da oldu, içime sinmese de. Bir de çok gaz problemi yaşıyorduk, o yüzden acaba midesinden rahatsız olduğu için mi memeden kaçtı diye de çok düşündüm. Kısacası, net bir sebep bulamadım ve sürekli kendimi sorguladım.
Yazdıklarınız özellikle bu noktada çok iyi geldi çünkü ben de benzer duyguları yaşadım, hâlâ da yaşıyorum. Geç kalmış olabilir miyim, sabretseydim meme reddini atlatır mıydık. Bu sorular hâlâ içimi kemiriyor ama bir yandan da aç kalmasın, kilo kaybetmesin diye çok çabaladım. O yüzden kendimi suçlamamayı öğrenmeye çalışıyorum. Sizin gibi başka bir annenin benzer şeyleri yaşayıp bu kadar güzel bir sistem kurduğunu görmek bana umut verdi.
Sağım konusu da tam bir bilinmez benim için. Özellikle dışarı çıkarken nasıl yapacağım konusunda çok kafam karışıktı, sizin anlatımınız çok iyi geldi. Sağım çantası fikri, termosla sıcak su taşımak aklıma gelecek şeyler değildi açıkçası. Gerçekten teşekkür ederim. Sadece şunu sormak istiyorum. Bu sistemle dışarıda en fazla kaç saat kalabiliyorsunuz? Bazen bir yere gitmem gerekiyor ama kaç saat dışarıda kalabileceğimi, nasıl organize edeceğimi kestiremiyorum.
Bir de sağdığınız sütü hemen mi veriyorsunuz o an? Biberon temizliğini nasıl yapıyorsunuz? Çok sayıda biberon mu taşıyorsunuz yanınızda?
Ben sağmaya çok yeni başladım. Şimdilik 2 saatte bir sağıyorum ama çıkan süt miktarı inanılmaz az 🤦🏼♀️ aaiım süresini 20 dk yapıyorum, bazen 50-60 ml anca çıkıyor. Bu normal mi başlarda? Sizce kaç saatte bir sağım yapmalıyım? Az çıkmasının nedeni ne olabilir sizce? Vücut bu yeni düzene alışınca artar mı acaba?
Gerçekten dediğiniz gibi çok meşakkatli bir süreçmiş ama bir yandan da bebeğin ihtiyaçlarını karşılayabilmek insanı motive ediyor. Sizin yaşadıklarınızı okumak bana yalnız olmadığımı hatırlattı. Kabullenme kısmı da emin olun bende hâlâ tam oturmadı ama sanırım bir şekilde yolumuzu bulacağız.
Tekrar çok teşekkür ederim paylaştıklarınız için. Gerçekten iyi geldi bana.
Memeye de defaatle yatırmayı deniyorum ama gün geçtikçe olumlu yönde ilerleme olması bir yana, daha da kötüye gidiyor gibi gelmeye başladı. Biberondan gelen anne sütüne alıştı tabii, dönesi varsa da kaçtı. Bazen gerçekten çok üzülüyorum ya 😮💨