Kızlar merhaba. Oğlum 16 aylik. Her şeyi anliyor, mesela suyundan iç derim gider sulugunu bulur önünde bir şey varsa direkt saldırmaz once önündeki eşyayı kenara çeker filan hadi gezmeye gidiyoruz diyelim kapıya, hadi uyku vakti diyim yatak odasına gider maşallah. Ama dikkatimi çekiyor çocuk benden bir şey öğrenmiyor 😀 Ya acaba yanlış mı yapıyorum bilmiyorum ama elimden geldiğince ilgileniyorum, neyi gösterirse 50 defa farklı tonlarda soylerim mesela direkt araba diyip geçmem ooo gri araba diye soylerim defalarca sorar anlatırım yanında tir da varsa örneğin tir büyük araba küçük gibi anlatırım her şeyi filan işte. Ekran var evet ama öyle saatlerce değil, zor durumda kaldıkça ve bunu da çocuk doktorumuza sormustum mümkünse hiç olmasın, ama yıkıcı etkiden bahsetmek için çocuğu koca gün ekran önünde tutman lazım gün içinde maks 1 saat olur, bazen hiç olmaz onun zarari yok rahat ol demişti. Vurma huyu var mesela ama şöyle, evde vuruyor bugün sonra 3-4 gün hiç vurmuyor biz uyardigimiz icin. Ama mesela birisi ona bunu hatirlatiyo, yani direkt vur diyerek değil ama onu buna teşvik ederek ve çocuk tekrar başlıyor. Bazen akranlarina da vuruyor bazen vurmuyor, cici yapıyor bence vurduğu zamanlarda bazen de cici yaparken oluyor bu. Örneğin çocuğa defalarca amin yaptım, namaz kılıyorum zaten yok ogrenmedi babannesi bir iki defa gösterdi ogrendi 😀 Sinirim bozuluyor. Ve pek konuşmuyor. Mesela baba der ama aklına gelince, korkunca bazen anne der Örn doktora gidince anne der sarılır bana ama gün içinde anne de bakayım dersem demez. Kedi nasıl yapiyo dediğimde maaam der mav demeye calisiyo, mama der, kaka yaparken eh eh mi yaptın diyorum eh eh diyo mesela ama kaka yapmadiysa demez çoğu zaman. Ama aklıma takılıyor. Biliyorum her çocuk farklı ama konuşmasını teşvik etmek için ne gibi yollara basvurabilirim ?