hilalasenasc Başka kelimeler öğrenme dönemindedir diye düşünüyorum. Ya da jest mimik öğreniyor. Alkış, bye bye, gel gel gibi babıldama ile sonra ya da aynı anda genellikle bunları göstermeye başlayabiliyorlar. Dil gelişimi, ince motor, kaba motor gelişimi beyinde ayrı ayrı geliştiğinden 1 yaşa kadar haftalar günler sürebiliyor yeni becerileri öğrenirken diğerleri cepte şuan ortaya çıkarmıyor gibi düşünün. Yeni becerilere odaklanıyor. Sonra hepsini bir arada yapıcak. Desteksiz oturma, sürünme, emekleme, ayağa kalkma bir sürü derdi var annesi bu önündeki 2 ayda 🩷 Bir yandan dişler de çoklu bir anda gelebilir.. Mesela benim kızım 15 aylık aslında bildiği, daha önce söylediği ama o gün içinde kullanmadığı bir kelimesini hatırlatmak için kitaptan, anlık bir etkinlikte veya oyun oynarken sunmam gerekiyormuş. Bunu yapıyorum, yenileri eklemesini de sürekli denemesi lazım filan… Hatırlıyorum 9 aya kadar hiç diş çıkarmamıştı. 10 buçuk aylıktı 4 dişi olmuştu 🥰