cikolataliekmek Oğlum 14 ay 26 günlük yani neredeyse 15 aylık 16-17 kelimesi var. 2li kelimelere de geçti hatta yaklaşık 1 aydır. Benim asıl merak ettiğim konu kelime sayısı değil. oğlum özellikle kediler olmak üzere ilk kediyi miyav olarak öğrendiği için muhtemelen tüm hayvanlara maa diyor, tüm elektronik eşyalara nedendir bilinmez gaga diyor. Ama mesela klima deyince klimaya yada çamaşır makinesi deyince çamaşır makinesine gidiyor yani aslında onların ne olduğunu biliyor ama kendince hepsini gruplandiriyor. Bu normal mi? Yada kendi çocuğun da olan var mı bu durum?
kimbumadam cikolataliekmek Onlara seslenmek istiyor ama o kelimeyi henüz çıkaramıyor o yüzden hepsine aynı şeyi söylüyor🥰 Zamanla değiştirecektir Mesela ineğe maa dedi , siz şöyle söyleyin Evet o bir inek Her seferinde doğrusunu pozitif şekilde tekrar edin
Tgkaneses cikolataliekmek hayvan olarak maa ,eşya olarak gaga diyor olablr yani cocuk haklı 🤗 nesneleri isim olarak biliyor ama kolay yoldan gruplamis sanırım siz ısrarla doğrusunu söylemeye devam edin betimlemelerle resimlerle seslerle en önemlisi bolca sohbetle zamanla alışır doğal bir süreç bu.
Duriskonunannesiii cikolataliekmek başlarda hepsine aynı kelimeleri söylese de siz her seferinde düzeltin o öyle öyle ayırt edecektir . Hatta yanlış söylediklerinde bile siz her seferinde düzelterek söyleyin o ismi . Benim büyük de erken konuşmuştu daha doğrusu çokça kelimesi vardı bazı şeylere sizinki gibi tek kelime soyluyordu sonra zamanla oturdu düzeldi tabi bu sürekli biz duzelttikce oldu. Şimdi de kendisi TDK kesilmis başıma yanlış bir şey diyince hemen beni düzeltir anne bu böyle değil böyle diye 🤷♀️
cikolataliekmek babymamma anne,baba,abla,teyze,Dede,mama,meme,maa(kedi),Vız(sinek),geldim,gel,hadi,çiçek,nenni,buu(su), gaga(elektrikli aletler),git hatirladiklarim bunlar🙂
eesmadere babymamma Ya bakma böyle kelime denildiğine. Ba be de al ge gı anni dedi gibi şeyler kelime sayılıyor. Geçen bi ark 18 aylık 100 üzeri kelimesi var dedi sandım bebe konusuyor meğer gak guk mus. Öyle hemen hemen her bebeni var
babymamma cikolataliekmek bunların hepsini net herkesin anlayacağı şekilde söylüyor yani öyle mi yoksa sadece siz mi anlıyorsunuz
babymamma eesmadere valla aklım şaştı bu forumda herkesin çocuğu doğar doğmaz konuşmaya başlıyor galiba merakımdan sordum soruyuda yani 15 aylık çocuktan literatürde 4-5 kelime beklenirken bu muhteşem azimli annelerin 15-20 kelimesi var demesi beni hayret ettiriyor söylemeye çalışır anne anlar okeyim ama kelimesi var demek benim için herkesçe anlaşılan şeylerdir yani benimki 19 aylık anne baba mama dede gitti düştü su anane herkes tarafından anlaşılıyor sokakta birini çevir bunları söylesen anlar ama sadece benim anladığım bir sürü şey söylüyor bu durumda benim çocuğum bülbül olmuş şakıyor muhteşem anne ben olmalıyım 😂
Tgkaneses eesmadere sacmalmayin artık ya bir buçuk yaş bir bebek evet oldukça fazla kelime çıkarabilir basit cümle de kurabilir.Bu diğerlerini geri zekalı yapmaz şu komplekslerinizi bırakın.
cikolataliekmek babymamma herkesin anlayacağı şekilde söylüyor, anlamsız söyledikleri de var yani sadece benim aa şöyle dedi heralde dediğim ama elbette onları saymıyorum kelime olarak
beybimeybi babymamma hanimefendi bir soru sormuş gruplandirma ile ilgili neden bu gereksiz elestirinizin sebebi? Ayrica 15 aylik bebekler 10 kelimeye kadar söyleyebilir hanımefendi de 16-17 demiş çocuğunu biz daha mi lyl bileceğiz? Bu forumda sacma sapan konulara elestiri yapılmıyor sadece bir sey danışan kisiye boyle üslupla konuşulması bana cok garip geliyor
cikolataliekmek babymamma sagolun yanliz yanlış anlaşılmak istemem ben hiçbir anneyi kırmak ya da kıyas yapmak için yazmadım zaten asıl merak ettiğim konu kelime sayısı da değildi sadece gruplandirma yapıyor ve tuhafıma gidiyor onu sormak istemiştim. Kelime sayısı için herhangi bir çalışma vs. De yapmıyorum oğlum kitap okumayı hiç sevmez çok uğraştım ama olmadı asla dinlemiyor özel bir çabam yok yani bu konuda. Kendim de okul öncesi öğretmeniyim hiçbir çocuğu bugüne kadar da kıyaslamadim öğretmenlik hayatımda kiyaslamamda her çocuk farklıdır. İki kardeş bile aynı anne babadan olmasına rağmen ne kadar farklı. Burada da amacım kıyas yapmak yada aa oğlum çok kelime biliyor demek değildi ki 15 aylık bebek normalde kaç kelime konuşur onu bile bilmiyorum.
cikolataliekmek kimbumadam Çok teşekkür ederim aslında düzeltiyoruz ama demek ki daha zamanı var ogrenmemizin🙂
Tgkaneses AselimmmDurum oğlum sekiz aylık kelimeler çıkarttı ve 13 aylikta oldukça fazlaydı hızlıca gelişti detaya gerek yok ,ben de zaten dokuz aylık konuşmusum .Sadece garip olan tepkiniz bence.Her çocuk özeldir sonuçta.Siz elinizden geleni yapın gerisi yapısaldir
cikolataliekmek Tgkaneses Çok teşekkür ederim bol bol tekrar etmeye doğrusunu söylemeye devam edeceğiz demek ki 🙂
Grimor88 Benim kızım 22 aylık 100 kelimeyi çoktan geçtik. Arada bi ikili cümleleridd oluyor. Ama bizdede sorun şu ki kızım normaldr suya buva der ama mesela çın eki ekliyor sonuna buvaçın diyor. Mesela normalde “nerde” Diyebiliyo ama neğçın diyor. Ek ekliyoe sonuna bi ara yunan gibi her şeyin sonuna -ki ekliyodu jdmskdms ben de buna çok takılıyorum internette normal diyor. Sizin bebeğinizde daha çok küçük kelime sayısıda iyi maşallah 18 aydan sonra kelime artıyor dil ve zeka gelişimi dahada artıyor o zaman oturur bence
cikolataliekmek Grimor88 çok sagolun, ileriki dönemlerde genelleme olduğunu biliyordum( kapiciyi mesela bakkalci manavci gibi genelleme) ama oğlum şimdiden böyle gruplayinca açıkçası tuhaf gelmişti demek ki o da normalmiş 🙂😊