ahlavinyyaaa kızım sıralamaya başladığında iki ayağını da yan basıyordu.
bu şekilde. İlk adımlarını da böyle attı. Ortopediye götürdüm. Yeni öğreniyor bişey yok diyip bakmadı bile. Videolarını cektim. 19 mayıs tip fakültesinde fizyoterapist arkadaşım var videoları hocasına gösterdi. Femoral retroversiyon olabilir dedi. Yaşında henüz destekli yuruyorken tip fakültesine götürdüm, resimler, videolar, Doktor’un dediklerini anlattım. Röntgenler çekildi kalça çıkığı yok dendi. Proftan söz ettiler ona soracaklardi haber gelmeyince tekrar götürdüm, bu sırada yürümeye başladı ama yine özellikle sol ayak dışa dönük yürüyordu. Fizik tedaviye gidin dediler. 1.5 yaşında fizik tedaviye gittim. Herşeyi sil baştan anlattım, yeni videolarını gösterdim. Çocuk fizik tedavi profuyla yeniden muayene yapıldı, röntgenler çekildi. Bizle bir ilgisi yok kemikle alakalı ortopedi prof bakacak denildi tekrar. İsmi verilen hocaya özel muayenehaneye götürdüm. Dizden itibaren ayak bileği uyumlu atıyor. Sorun kalçaya inen kemikte. Femoral retroversiyon da olsa (ki bizimki net öyle sizinkini bilmiyorum) şu an yapilacak bişey yok. 3 yaşına kadar yürüme paterninin oturması bekleniyor. Yoksa tani kesinleşiyor 8 10 yaşında ameliyat, alçı, fizik tedavi süreçlerine giriliyor. Eylulde tekrar kontrolumuz var. O zaman çok bir sıkıntı yoktu ama çok da disarda yurumemisti. Şimdi daha aktif yürüyor ve yürüyemiyor.Zaten ağır geliyorsa ayakkabı adım atmiyor. Yokuş (hafif rampa bile olsa) ne inebiliyor ne çıkabiliyor. Uzun süre yürüyemiyor. Yuruyemedikce ayaklarının acısını daha da çok acıyor.
İnsallah böyle bir problem yoktur, ki olsaydı erken fark ederdiniz diye düşünüyorum. Supheleriniz varsa çocuk ortopedi alanında bir prof a gösterin. Her doktor bakmıyor, ilgilenmiyor, küçük diyip salliyor. Siz çekiyorsunuz olanları. Ankara ya da samsun’daysaniz doktor tavsiyesi verebilirim.