Smrhls göbekte üç adet damar bulunuyor. Göbeği kesip, bu damardan birine göbek katateri dediğimiz aynı serum için takılan damaryoluna benzer bir katater takıyoruz. Bu sayede besleme, ilaç uygulama, gerekli durumlarda kan takma vs gibi uygulamaları yapıyoruz. Bu kötü bir şey değil. Aksine bebeği sürekli delip damar yolu açmaktan iyi oluyor, özellikle bazı antibiyotik türlerinde, kalsiyum verilmesinde falan iyi oluyor. Bebeğin tedavisi bitince de çıkartılıyor zaten, göbekte kendi kendine kuruyor. Bu tedavi amaçlı bir işlem yani.