busealmilanil ben gptye sordum bebegi yormayacak en iyi duzen nasil olur diye, cunku polyglot buyusun istiyorum, aktif iki dil olmaliymis onu biri anne biri baba olarak ayirdik turkce ingilizce. almanca sadece oyun ya da kitap vaktinde maksimum 30 dakika olmak uzere verilmeliymis, o da pasif dil olarak geciyor iki yasindan sonra aktiflestirmek gerekirmis. japonca ise sadece kulak asinaligi yaratmak icin uyandiginda ve uyurken bir defa bir cumle, bir kelime ya da bir ninni dinletmek yeterliymis o da almancadan sonra aktiflesecek dil.
ben de bu sekilde ilerlemeye calisiyorum suan. kafa karisikligi olmamasi acisindan da bir gun 15 dakika oyun vakti ingilizce geciyosa, o gun 15 dakika kitap vakti almanca, baska gun oyun vakti almanca geciyosa kitap okuma ingilizce seklinde ilerlemeliymis…
ve kafa karisikligi olmamasi icin en onemli sey cumleleri birbirine karistirmamakmis (lets go annecim gibi)