dyguarya Mrb arkadaşlar. 12 günlük bebeğim var. Sütümü sağıp dolaba koyduğumda dondurucu kısmına değil 4 haftaya kadar mı 4 güne kadar mı saklanmalı? Birde bu sütü hemen vermem gerektiği zaman ısınması için beklemeli miyim yoksa suya batırıp cikarmamda sakınca var mı? Şimdiden çok teşekkür ederim
birerkekbirkizannesii dyguarya normal dolap kısmında 24 saat saklayabılırsın fazlası olmaz, buzlukta 3-6 ay demıslerı son zamanlarda ben 3 aydan sonra rıske gırmedım. Dışarıda 3 saat zaten havalar sıcak sonrası çöp bebege soğuk süt verırsen o çocuk agrıdan maf olur ısınmadan verme ısınması ıcın bekle tabıkı ısınınca bılegınle kontrol et öyle ver
madambovary_ Merhaba bununla ilgili 3/3/3 kurali var. Oda isisinda 3 saat, buzdolabinda 3 gün, buzlukta 3 ay saklayabilirsiniz.
madambovary_ Buzluktan cikan sutu soguk suya koyarak cozdurup tamamen cozulunce ilik su icinde bekleterek uygun isiya getirebilirsiniz vermeden once. Vaktiniz varsa bir gece onceden buzdolap kismina alip cozulmesini bekleyip cozulunce yine ilik su ile isitabilirsiniz. Buzdolabinda sakladiginiz sutu de ayni sekilde ilik su dolu kaba koyup isitabilirsiniz vermeden once
janemaryam Dolapta 4 hafta beklemez süt. 3 ya da 4 gün o da buzdolabı 4 derece altındaysa 4 gün. Yoksa 2-3 gün içinde tüketmek en makbulu. Dondurucuda 3 ay kalır diye biliyorum. Dondurucudan çıkarılıp çözdürülen süt de max 2 saat diye biliyorum. Benim sütüm çözüldükten 2 saat sonra bozulma emaresi gösteriyordu ve bebeğimi ishal yapıyordu