Oylesinebirisi bu sene iki kez geçirdim ve sağlık çalışanıyım. 12 ay altı çocuklara bulaşıcı olabilir. Çünkü etkeni su çiçeği ve bebeklere su çiçeği aşısı 12. Ayda yapılıyor. O nedenle önlem almakta fayda var. Şöyle bulaşıyor bu arada zona da döküntü ve akıntı oluyor. O döküntü ve akıntıya maruz kalmamalı. Yetişkinlere bulaşmıyor çünkü yetişkinlerin bağışıklığı zaten oluşmuş oluyor. Bu arada ekleyeyim, zona olarak bulaşmaz su çiçeği olarak bulaşır. 12. Aydan küçük bebekte dikkatli olmak lazım.